A március 15-ei nagyszabású pedagógustüntetés óta kormányzati részről egyrészt folytatódott a durva ellenkampány, másrészt több örvendetesnek szánt bejelentést is tettek. Palkovics László oktatásügyi államtitkár a Köznevelési Kerekasztal hétfői ülése után úgy nyilatkozott: megállapodás született a nyugdíjas pedagógusok továbbfoglalkoztathatóságáról, és jövő héten az igazgatók rendelkezésére bocsátják a mindennapi működéshez szükséges pénzkeretet. A Klebelsberg Intézményfenntartó Központtal (KLIK) kapcsolatban Palkovics annyit mondott, hogy a februári vezetőváltás óta „megfelelő ütemben haladnak a tervezett feladatok”, és a működéshez szükséges pénzt „folyamatosan” biztosítják.
Mint kiderült, megmarad az iskolák állami fenntartása, s egy ahhoz kapcsolódó központi szerv is, ami alá megyei vagy járási szintű szervezeti egységek fognak tagozódni. Tankönyvekről, tananyagról egyelőre nem tárgyal a kerekasztal, amely továbbra is invitálja a tüntetőket, mondván: követeléseik a kerekasztal tematikájában is benne vannak. A pedagógusok március 30-i tiltakozó akciója kapcsán Sipos Imre helyettes szakállamtitkár úgy fogalmazott: „adatbekérés és retorzió” eddig sem volt, és ezután sem lesz.
Másnap reggel az ATV Start című műsorában Rétvári Bence, az Emmi parlamenti államtitkára jelentette be, hogy „nyáron teljesen megszűnik a KLIK”, és szeptemberre egy kevésbé központosított rendszer áll fel. Szerinte valós probléma a KLIK működése és a diákok túlterheltsége. Rétvári szerint a kormánynak van egy javaslatcsomagja a diákok óraszámának csökkentésére, amire már szeptembertől sor kerül, és a tananyag, illetve tantervek gyerekszempontú felülvizsgálatát is megígérte.
Tökfejek, boszorkányok, szellemek és csontvázak: honnan ered a Halloween valójában?
Több ezer éves hagyományokból épül fel a pogány szelleműző ünnep »
‘56 egy párizsi gyermek szemével
Külföldön is hatalmas izgalommal követték az akkori eseményeket »
Újév, rettenetes napok és a bűnbánat ereje
A rós hásánát követő időszak a önvizsgálat, bűnbánat, bűnvallás és a megtérés ideje »