A januárban Miskolcról elindult „pedagóguslázadás”, a Tanítanék Mozgalom országossá válása után – Czunyiné Bertalan Judit államtitkár leváltását és az országjáró konzultációt követően – múlt héten megtartotta első ülését az Emmi által létrehívott Köznevelési Kerekasztal. Bár a nyílt légkörűnek mondott megbeszélésen munkacsoportokat neveztek ki a főbb témákra – intézményfenntartás, életpályamodell, tanulói életutak, tartalomfejlesztés, közoktatás és felsőoktatás kapcsolata –, kormányzati részről kezdettől mondogatták, hogy a központosítás visszavonásáról szó sem lehet. Palkovics László oktatási államtitkár a kerekasztal után úgy nyilatkozott: a központi iskolafenntartó szerv, a Klik nem működik, azt szeptemberig decentralizálni kell, és a megfelelő finanszírozását is biztosítani fogják.
A kerekasztalt a Tanítanék Mozgalom elutasította, közleménye szerint azért, mert csak taktikázás, időhúzás, s a szombatra meghirdetett tüntetés elodázása volt vele a minisztérium célja. Tény, hogy a minisztérium érdemi szakmai szervezeteket nem hívott meg, míg a szakszervezeteket, az MMA-t, az Iparkamarát és is-meretlen, egyházi kötődésű pedagógus- és diákszervezeteket igen, és részt vett a miskolci Herman Ottó Gimnázium igazgatója is, akinek kerekasztalt támogató véleményétől a mozgalom elhatárolódott. Mendrey László, a PDSZ vezetője kezdetben kiállt a kerekasztal mellett, majd kilépett belőle, s lapunknak erről azt mondta: rájött, hogy ilyen összetételű asztalnál neki személy szerint nincs helye, de a PDSZ részvételéről a hétvégi kongresszusuk dönt majd. A tüntetésre, sztrájkra, parlamenti vitanapra legális nyomásgyakorló eszközökként szerinte mindenképp szükség lesz.
A Pedagógus Szakszervezet (PSZ) kezdettől nemet mondott a kerekasztal-meghívásra, és kötötte magát a korábban megkezdett sztrájkbizottsági tárgyalásokhoz, amelyek végül eredménytelenül zárultak.