hetilap

Hetek hetilap vásárlás
Elfogadták a reklámadót, nyílt konfliktust vállalt a Fidesz
Két ellenség egy csapásra

2014. 06. 12.
Több, egymástól különálló kormánypárti forrásunk is azt állította, hogy a héten rendkívüli eljárással elfogadott reklámadó hátterében egyértelműen az áll, hogy a kormányfő meg akarja mutatni, hogy – idézzük – „ki hány kilós a jobboldalon”, és különösen Simicska Lajos óriásvállalkozónak, régi, de  öntörvényű harcostársának üzent ezzel, hogy ő az úr a házban. Mindenesetre nemcsak vele, hanem az RTL Klub mögött álló gigavállalattal, a Bertelsmannal is tengelyt akasztott a Fidesz vezérkara. 

Rendkívüli eljárással a parlament már szerdán elfogadta a reklámadót, amit kedden a kormánypártok javaslatára kivételes eljárással vettek napirendre. A sürgősséget munkatársunknak az előterjesztő azzal magyarázta, hogy kezdett elfajulni a vita, amit ezért gyorsan le akartak zárni. A tervezet két nap alatt logikájában nem változott, tehát többkulcsos forgalmi adóként a nagyobb reklámbevételre szert tevő médiacégeket nagyobb mértékben, bizonyos esetekben kiugró módon adóztatja. Kedd este mindössze annyiban módosult a tervezet, hogy a veszteséges médiacégek a veszteségük egy részével csökkenthetik az adóalapjukat, azaz enyhül az adó miatti káruk. Az ellenzék ez utóbbi kapcsán azt hangsúlyozta, hogy így a veszteséges TV2-nek kedveznek, amely szerintük az elmúlt hónapokban a Fidesz oldalára „csúszott” át. (Az RTL évek óta nyereséges, a TV2 viszont tavaly 11 milliárdos mínuszt könyvelt el – a szerk.) 

Milliárdnyi pénzhegyek 

A Kreatív Online, a magyarországi kreatívipar, reklám, marketing szakmai portálja a közelmúltban kimutatást közölt a médiapiaci nyereségekről. Azért is érdemes azt idézni, mert a reklámadó „atyja”, L. Simon László újdonsült miniszterelnökségi államtitkár egy bizottsági meghallgatáson ebből a cikkből idézett, tehát kormánykörökben ezt a számítást tekinthetik hiteles adatsornak. E szerint 2013-ban a Fidesz-közeli üzletembereknek mondott Simicska Lajos, Nyerges Zsolt, Fonyó Károly és Liszkay Gábor érdekeltségeibe tartozó médiabirodalom kitűnő évet zárt, hisz 40 milliárdos forgalom mellett 8,2 milliárdos nyereséget ért el.   

Hetek Univerzum
Nemzeti Média - és Hírközlési Hatóság, 1525 Budapest, Pf. 75. | +36 1 457 7100 (telefon) | +36 1 356 5520 (fax) | info@nmhh.hu | www.nmhh.hu
Alapító-főszerkesztő: Németh Sándor - Founder Editor in Chief: Németh Sándor. Kérdéseit, észrevételeit kérjük írja meg címünkre: hetek@hetek.hu. - The photos contained in the AP photo service may not be published and redistributed without the prior written authority of the Associated Press. All Rights Reserved. - Az AP fotószolgálat fotóit nem lehet leközölni vagy újrafelhasználni az AP előzetes írásbeli felhatalmazása nélkül! Copyright The Associated Press - minden jog fenntartva!