Az új budapesti híd látványterve. Csoda lesz, ha elkészül Fotó: MTI
A három ártéri hídrész mellett két mederhíd vezet majd át a szentendrei, illetve a váci Dunán, amelyek együttes hossza ezernyolcszáz métert tesz ki. A kétszer kétsávos átkelő mindkét oldalára gyalogjárdát és kerékpárutat terveztek.
A kérdés, hogy a környező települések megadják-e a szükséges engedélyeket. Szigetmonostor polgármestere ugyanis bejelentette, hogy a területhasználati engedélyt komoly feltételekhez szabja. Méghozzá csak akkor "engedik" az építkezést, ha a település külön hidat is kap. Szigetmonostorral együtt ötre nőtt azoknak a településeknek (Pomáz, Budakalász, Szentendre, Óbuda és Újpest) a száma, amelyek hasznot kívánnak húzni az M0-ás híd építéséből. A kívánságlistán szereplő főutak, elkerülő utak, kisforgalmú hidak együttes összege már lassan meghaladja az M0-ás híd építési költségét. (MTI–Hetek)
Szent István - látnok vagy realista volt az államalapító király?
Szuverenitás, bibliai hit és Jeruzsálem kérdése »
„Miért létezik Izrael állama?” - Interjú Tatár György filozófussal
A megrendülés hiánya és az apokaliptikus tövis »
Alkalmazott vereségfilozófia? Tatár György Európáról és a migrációs krízisről
Interjú a térségünket formáló globális trendekről »