Az új budapesti híd látványterve. Csoda lesz, ha elkészül Fotó: MTI
A három ártéri hídrész mellett két mederhíd vezet majd át a szentendrei, illetve a váci Dunán, amelyek együttes hossza ezernyolcszáz métert tesz ki. A kétszer kétsávos átkelő mindkét oldalára gyalogjárdát és kerékpárutat terveztek.
A kérdés, hogy a környező települések megadják-e a szükséges engedélyeket. Szigetmonostor polgármestere ugyanis bejelentette, hogy a területhasználati engedélyt komoly feltételekhez szabja. Méghozzá csak akkor "engedik" az építkezést, ha a település külön hidat is kap. Szigetmonostorral együtt ötre nőtt azoknak a településeknek (Pomáz, Budakalász, Szentendre, Óbuda és Újpest) a száma, amelyek hasznot kívánnak húzni az M0-ás híd építéséből. A kívánságlistán szereplő főutak, elkerülő utak, kisforgalmú hidak együttes összege már lassan meghaladja az M0-ás híd építési költségét. (MTI–Hetek)
Tökfejek, boszorkányok, szellemek és csontvázak: honnan ered a Halloween valójában?
Több ezer éves hagyományokból épül fel a pogány szelleműző ünnep »
‘56 egy párizsi gyermek szemével
Külföldön is hatalmas izgalommal követték az akkori eseményeket »
Újév, rettenetes napok és a bűnbánat ereje
A rós hásánát követő időszak a önvizsgálat, bűnbánat, bűnvallás és a megtérés ideje »