A tehetséges tervezőnek 1934. január 3-án, Pomázról indult az élete. Gyerekkorától fogva vonzódott a gépkocsik világához, így már egész fiatalon folyamatosan figyelemmel kísérte az aktuális trendet. Húszévesen gépipari technikumot végzett, majd egyetemi tanulmányokat akart folytatni, ám felvételi kérelmét elutasították, és nem sokkal később behívták katonának Kecskemétre. Itt két éven át a szabadidejét tanulással töltötte, és részben autodidakta módon, részben Jurij Dolmatovszkij szakkönyve alapján megismerkedett a járműkarosszériák tervezésével, szerkesztésével.
A kecskeméti időszakot követően, 1956-ban jelentkezett az Ikarus autóbuszgyárhoz dolgozni. Bár nem volt mérnök, nem rendelkezett diplomával, mégis a katonaságnál készített tervrajzaival igazolta rátermettségét a feladatokra, így a gyár vezetősége pozitív fogadtatásban részesítette Fintát. A gyártmányfejlesztési osztályon alkalmazták formatervezőként.
Hirmann Antal főmérnök már a kezdet kezdetén látta a fiatalemberben rejlő tehetséget, így hamar felelősségteljes feladatokat bíztak az új kollégára. Első teendője egy városi autóbusz szerkezetének a megtervezése volt, előre meghatározott szempontok alapján. Ezt követően távolsági és csuklós buszok felépítésének a megálmodását is rábízták. Bár a világhír még váratott magára, a feladatait kiváló minőségben, színvonalasan látta el. A hatvanas években szerepet vállalt az Ikarus 660-as tervezésében, ahol szempontjait már jobban be tudta csempészni a munkájába. Fontosnak tartotta, hogy nagyméretű ablakokkal rendelkezzenek az általa tervezett buszok, hogy a jármű utasai minél jobban kiláthassanak és komfortosan utazhassanak.
Tökfejek, boszorkányok, szellemek és csontvázak: honnan ered a Halloween valójában?
Több ezer éves hagyományokból épül fel a pogány szelleműző ünnep »
‘56 egy párizsi gyermek szemével
Külföldön is hatalmas izgalommal követték az akkori eseményeket »
Újév, rettenetes napok és a bűnbánat ereje
A rós hásánát követő időszak a önvizsgálat, bűnbánat, bűnvallás és a megtérés ideje »