Honda 1906. november 17-én született Hamamatsu városa mellett, a kis Komyo faluban (ma ez Tenryu városa). Tízen voltak testvérek, édesapja a falu kovácsmestere volt, aki kerékpárokat is javított. Sokat segédkezett apja műhelyében, azonban iskolakerülőként már 15 évesen elhagyta a szülői házat, hogy szerelőinasként keresse kenyerét. Így került el Yuzo Sakakibara autójavító műhelyébe, ahol a tulajdonos hamarosan felfigyelt a tehetséges Hondára. Az 1923-as nagy tokiói földrengés után kezdtek el versenyautókat tervezni, amiből Honda is kivette a részét – az autókat nemcsak építette, hanem versenyzett is velük. Sakakibara műhelyében nemcsak az autószerelés csínját-bínját leste el, hanem azt is megtanulta, hogy az üzleti életben mit ér a tehetsége, ha jól sáfárkodik vele.
Kudarc és leépülés
21 évesen újfajta motorterveivel kezdte bombázni a Yamahát, ám csak három részújítását fogadták el, és végül azokból sem lett semmi. Ráadásul a tervekért kapott pénzt a következő évben elitta. Magánélete meglehetősen botrányos volt: kicsapongások, verekedések jellemezték, de a munkáját nem adta fel. Imádott vezetni, de nemcsak az autókat szerette, hanem a nőket is. Egy durvább esti mulatozás során például kidobott egy gésát a harmadik emeletről, aki éppen hogy csak túlélte. Egy másik alkalommal pedig egy hídról zuhant le a nőkkel teli autójával. Ismerték, mint a rossz pénzt, de a munkájában nem ismert tréfát. Mindeközben vállalkozása 50 fősre nőtt.
Tökfejek, boszorkányok, szellemek és csontvázak: honnan ered a Halloween valójában?
Több ezer éves hagyományokból épül fel a pogány szelleműző ünnep »
‘56 egy párizsi gyermek szemével
Külföldön is hatalmas izgalommal követték az akkori eseményeket »
Újév, rettenetes napok és a bűnbánat ereje
A rós hásánát követő időszak a önvizsgálat, bűnbánat, bűnvallás és a megtérés ideje »