hetilap

Hetek hetilap vásárlás
Ínséges idők
A brit Tesco forgalma karácsony óta esik

2015. 01. 23.
A sokat támadott brit szupermarketlánc, a Tesco közölte, hogy forgalma a karácsonyi időszak után is folyamatosan esik, így az idén nem fizetnek osztalékot részvényeseiknek. A csalódás garantált – írja a CNBC.

Aforgalom – az üzemanyag-értékesítést kivéve – 2,9 százalékot zuhant az elmúlt tizenkilenc hétben egészen január 3-ig, és ez a mérték csak a hathetes karácsonyi vásárlási láz idejére szállt 0,3 százalék alá – olvasható a nyilatkozatban.  A Tesco hangsúlyozta: mindezek ellenére az online vásárlások, valamint a friss élelmiszer és az általános kereskedői szektor jól teljesítettek az ünnepek alatt is. Az áruházlánc továbbra sem adja fel: a Tesco 2014 harmadik negyedévében átfogó fejlesztésekbe kezdett, amelyektől a kereskedelmi teljesítményük jelentős erősödését várják a közeljövőben – mondta Dave Lewis vezérigazgató (képünkön). Majd hozzátette: „Biztos vagyok benne, hogy a változások következményei jelentőségteljesek lesznek minden részvényes számára, most viszont fontos a helyzet valóságával szembesülniük.” (Lewis, habár még csak három hónapja felel a Tesco globális ügyeiért, de már most egy nagy horderejű könyvelési botrány és egy bennfentes információs gyanú is beárnyékolja tevékenységét.)

Ami pedig a szervezeti változásokat illeti: a brit–ír régióba új igazgatót neveztek ki és bejelentették negyvenhárom „profitot nem termelő üzlet” bezárását is (hazai vonatkozásban – talán nem véletlen egybeesés –, hogy idén februárban tizenhárom boltjára tesz lakatot a cég). A slankítástól évi 250 millió font, azaz mintegy 100 milliárd forintnyi megtakarítást várnak majd. A bejelentések megtették a hatásukat: aznap a Tesco részvényei 5 százalékot emelkedtek a tőzsdén, röviddel a piacra dobásuk után.

Rahul Sharma kiskereskedelmi szakértő, a Neev Capital befektetési tanácsadó cég alapítója, az eredményeket „meglehetősen biztatónak” nevezte, de tartózkodott attól a kijelentéstől, hogy ők javasolták volna a változtatásokat az áruházláncnak. A britek jó szokása, hogy karácsonykor rendszerint kényeztetik magukat, így ezek az eladások nem feltétlen tükröznek valós tendenciákat – magyarázta Sharma a CNBC-nek.

Hetek Univerzum
Nemzeti Média - és Hírközlési Hatóság, 1525 Budapest, Pf. 75. | +36 1 457 7100 (telefon) | +36 1 356 5520 (fax) | info@nmhh.hu | www.nmhh.hu
Alapító-főszerkesztő: Németh Sándor - Founder Editor in Chief: Németh Sándor. Kérdéseit, észrevételeit kérjük írja meg címünkre: hetek@hetek.hu. - The photos contained in the AP photo service may not be published and redistributed without the prior written authority of the Associated Press. All Rights Reserved. - Az AP fotószolgálat fotóit nem lehet leközölni vagy újrafelhasználni az AP előzetes írásbeli felhatalmazása nélkül! Copyright The Associated Press - minden jog fenntartva!