A verseny története több mint százéves. A 20. század elején a L’Auto sportmagazin újságírójának, Géo Lefèvre-nek a fejéből pattant ki a több mint 2500 km-es, Franciaországot átszelő kerékpárverseny ötlete. Főnökével, Henri Desgrange-zsal közösen vágtak neki a nagy kalandnak. 1903. július 1-jén 60 profi és amatőr kerékpáros indult a megmérettetésen. A kimerítő, 400 km-nél is hosszabb Nantes–Párizs távot követően azonban csak 21-en értek célba. A verseny azonnal az érdeklődés középpontjába került. 1910-ben már hegyi szakaszok is tarkították az útvonalat, az első világháborút követő években pedig megjelent a legeredményesebb versenyzőnek járó sárga trikó.
A szakaszokra osztott kerékpárverseny Desgrange ötlete volt. Az első versenyek mindenki számára nyitva álltak, de a kimerítő távok és az óriási teljesítmény miatt a legtöbben csapatokban indultak. 1930-től a szabályok már nem tették lehetővé, hogy a versenyzők egyénileg nevezzenek. Megjelentek a nemzeti színekben versenyző, nem profi csapatok, amelyeket a ’60-as évek elején a márkaszponzorált csapatok váltottak fel.
A ’60-as évek a doppingbotrányoktól váltak hangossá.
Tökfejek, boszorkányok, szellemek és csontvázak: honnan ered a Halloween valójában?
Több ezer éves hagyományokból épül fel a pogány szelleműző ünnep »
‘56 egy párizsi gyermek szemével
Külföldön is hatalmas izgalommal követték az akkori eseményeket »
Újév, rettenetes napok és a bűnbánat ereje
A rós hásánát követő időszak a önvizsgálat, bűnbánat, bűnvallás és a megtérés ideje »