Víz, hajó, vitorla, szél, kellékek. Mint sízéshez a hó. Azonban ahhoz, hogy a hajó az adott szélben úgy és arra menjen, ahogy a hajó kormányosa szeretné, még sok tényező kedvező egybeesése szükséges. A Garda-tavi repülőhollandi-világbajnokságon 130 vitorlás szerette volna úgy terelni a szelet a vitorlába és a hajót úgy manőverezni a bóják között a futamok során, hogy az ő hajójuk orra metssze el a képzeletbeli célszalagot, és a legkevesebb legyen az összegzett helyezési száma. Mint annyiszor, most is a magyar párosnak sikerült megszereznie az első helyet.
Hogy melyek a meghatározó képességek, és mitől ilyen gyorsak? A kérdésre a kormányos, Majthényi Szabolcs válaszolt: „A vitorlázás roppant összetett, soktényezős feladvány. Sok ismeretanyagra, sok tapasztalatra, jó érzékelésre, kombinációs készségre, természeti ismeretekre, intuitív képességre van szükség. Természetesen az, hogy egy versenyképes jó hajó, jó vitorlázattal, jó árboccal, eljusson a rajtvonalig, sok szervezőmunkát is igényel. Erre az évre például új árbocot kísérleteztünk ki. Ennek azért volt jelentősége, mert egy korszerűbb anyagösszetétel segítségével az árboc rugalmasabb lett, és gyorsabban volt képes a beállításokhoz alkalmazkodni. Mikor a szélerő által kihajlik, gyorsabban nyeri el az eredeti helyzetét, ami idő- és sebességnyereséget jelent” – magyarázta. A csapat változtatott a görbületeken, az árboc karakterisztikáján is. Látszólag ezek piciny tényezők, de a mai versenysportban gyakran az ilyen apróságok döntenek. A mostani vb-n ez is segített, de a döntő az utolsó, vagyis a kilencedik futam volt.
„Azonos pontszámmal és azonos helyezésekkel álltunk a holland Kramer–Geelkerken-párossal a befejező futam előtt. A végső győzelemhez taktikai csatát kellett vívnunk. A cél az ő helyezési számuk lerontása volt, a szabályok adta lehetőségeken belül. A rajt pillanatával a végsőkig kivártunk, majd úgy helyezkedtünk, hogy a holland páros vitorlájából »kifogjuk a szelet«. Valójában ezzel a manőverrel mi sem kerülhettünk az élmezőnybe, de nekünk ez kieső futam volt, míg az ellenfeleink ezzel a kétszámjegyű helyezéssel elvesztették az esélyüket a győzelemre. A nyolc világbajnoki cím közül – úgy vélem – ezért kellett a legkeményebben megküzdenünk” – mondta Szabolcs.
Olcsi, ahogy barátai szólítják, igazi sokoldalú sportember. A vitorlázás mellett több országos bajnoki címe van sízésben is. Kitűnően teniszezik, úszik, fut, kerékpározik. Az olimpiai, világ- és Európa-bajnokoknak rendezett Quatratlon Gálán, amely 3000 méteres futásból, szárazevezős versenyből, úszásból és teniszversenyből áll, többször volt dobogós. Úgyszintén a technikai triatlonban is, amely sízésből, teniszből és párbajtőrvívásból állt. A legújabb kihívása ez év április-májusára esett. A nagy marketinggel beharangozott és megrendezett BMW X3-as játékok, amelyen a háromfős győztes csapat minden tagja egy-egy BMW X3-ashoz jut. Hat sportágban kellett jól, illetve kiválóan szerepelni a győzelemhez. Sízés, vitorlázás, hegyikerékpározás, futás, golf és ügyességi autóvezetés – vagyis meglehetősen széles tudást igénylő, összetett versenyről volt szó. A csapat minden tagja két-két számot kellett, hogy vállaljon. A részvételhez Szabolcsék csapatának először a hazai válogatót kellett megnyernie. Miután ezt sikerrel hozták, utazhattak a svájci megmérettetésre, melyen 52 csapat szeretett volna új BMW-tulajdonos lenni. Nem meglepő, hogy itt is csak egy győztes csapatot hirdettek, amely a Majthényi Szabolcsot is soraiban tudó magyar csapat lett. Ő így mesél erről: „Jó csapatunk volt, annak ellenére, hogy aki a csapatot szervezte, edzés közben eltörte a kulcscsontját. Viszont megígérte, hogy olyan helyettesről gondoskodik, aki jobb lesz nála. Betartotta. Vatai Miki megnyerte a futást, és 4. lett a hegyikerékpárban. Baksai Szabó Ádám hozta az autóügyességit, de azt tudtuk, hogy a golf lesz a kieső számunk, mert ezt a szabályok lehetővé tették. A vitorlázás összejött, de a sízés nehézsége az volt, hogy egy nagyon rövid pályán kellett bizonyítani úgy, hogy a mezőny tele volt alpesi országok jobbnál jobb menőivel. A 11. helyért járó 50 pont végül elég volt a győzelemhez.” Megjegyezte, hogy az autó ugyan még nem érkezett meg, de bízik abban, hogy nem vicc volt a díjazás.
Majthényi Szabolcs a magyar sportélet kimeríthetetlen tehetségeinek egyike, aki ugyan nem olimpiai sportágban, de szinte minden évben képes örömet szerezni barátainak, a vitorlázásért és a magyar sportért rajongóknak egyaránt.