Norvégia történetének eddigi legsúlyosabb vonatbalesete történt kedden
Lillehammer közelében, amikor a nyílt pályán egymásba rohant két személyszállító
vonat. Csütörtök estig 17 halálos áldozatról és mintegy harminc sérültről tudtak
a hatóságok. A TV2 norvég tévéállomás szerint a balesetet a riasztórendszer súlyos
hiányosságai okozhatták. A rendelkezésre álló adatok arra utalnak, hogy a forgalomirányító
központ előre láthatta a két vonat frontális ütközését, azonban nem tudták értesíteni
a mozdonyvezetőket, mivel nem találták mobiltelefonjaik számát. A mindig más és más
vonaton használt telefonokat ugyanis a mozdonyvezetők egymásnak adják át, és nem könny?
követni, mely készülék mikor kinél van.
A két mozdonyvezető egyike minden bizonnyal nem vette észre a piros jelzést, így ütközhettek
egymásnak az óránként 80-90 kilométeres sebességgel haladó, összesen 100 embert szállító
vonatok. A 67 szerencsés túlélő egyike az a hároméves kislány, aki az ütközéskor
kirepült az ablakon, és a hóba esve szinte sértetlen maradt.
A norvég vasúti dolgozók szakszervezete csütörtökön közölte, hogy addig nem
hajlandó helyreállítani a megsérült vasúti pályát, amíg nem javítanak a biztonsági
feltételeken. A csütörtöki norvég lapok ismertettek egy 1998-ban készült biztonsági
jelentést, amely szerint a Norvég Államvasutak nem végezte el a kötelező, rendszeres
biztonsági vizsgálatokat. Az egyik lap arról ír, hogy tavaly 24 olyan eset történt,
amikor vonatok tilos jelzésen haladtak át – éppen úgy, mint a keddi szerencsétlenséget
elszenvedő szerelvények. (MTI)
Szent István - látnok vagy realista volt az államalapító király?
Szuverenitás, bibliai hit és Jeruzsálem kérdése »
„Miért létezik Izrael állama?” - Interjú Tatár György filozófussal
A megrendülés hiánya és az apokaliptikus tövis »
Alkalmazott vereségfilozófia? Tatár György Európáról és a migrációs krízisről
Interjú a térségünket formáló globális trendekről »