Az idén Rómába látogató mintegy tízmillió turista alighanem kivétel nélkül értesül a kiállításról: a Lux in arcana misztikus, amolyan Da Vinci-kód-szerű kalandfilmre emlékeztető óriásposztere már a repülőtér várócsarnokában szembeköszön, és a hirdetés a metróállomásoktól a taxik hátsó ablakáig a városban mindenfelé látható. Nem kérdés, ez az év kulturális eseménye az olasz fővárosban, pedig van versenytárs bőven: a páratlanul gazdag állandó kiállítások mellett többek között nagyszabású Caravaggio-, Tintoretto- és Dali-tárlatok is nyíltak idén tavasszal Rómában, ezek mégis szinte észrevétlenek maradnak a vatikáni bemutató reklámhadjárata mellett.
„A Vatikáni Titkos Levéltár eddig csak kutatók szűk és válogatott csoportja számára nyitotta meg a kapuit, nem csoda, hogy rendkívüli az érdeklődés, hiszen az intézmény a legtöbb ember számára különleges, misztikus képzetet kelt - magyarázza Fabiana Magri. - A levéltár nevében azonban a titkos (secretum) szó egyszerűen arra utal, hogy a pápa magángyűjteményéről van szó, amely a 17. századtól elkülönülten működik a Vatikáni Könyvtártól."
Glasznoszty vatikáni módra