A Templom-hegy délnyugati sarkán folyó ásatások
A Nyugati fal, vagy más néven Siratófal déli végénél, a Heródes utcán a falból megmaradt hatalmas kövek emlékeztetnek a Templom első századbeli lerombolására. Az utca fölé magasodó hatalmas lépcsőzet a világ talán első útkereszteződését alkotta, ahonnan zarándokok ezrei ereszkedtek alá, hogy a Hulda-kapun áthaladva a Templom udvaraira érjenek, miután a környéken található számos rituális fürdő egyikében megtisztultak.
Az archeológiai park magába foglal egyéb látványosságokat is, többek között római és bizánci lakóépületek maradványait, a korai iszlám időszakban épült Umajjad-palota maradványait, Dávid városa falának egyik bástyáját, amelynek később, az iszlám korban épült tornyáról egyedülálló kilátás nyílik.
A park részét képezi a Virtuális Rekonstrukciós Központ is, amely a legfejlettebb technikával kombinálja a régészeti leletek bemutatásának változatos lehetőségeit: a valódi tárgyakkal jól megférnek komputer segítségével bemutatott anyagok. A látogató az itt felsorakoztatott régészeti leleteken keresztül ötezer év történetét tekintheti át. A technikai-lag is sok érdekességet tartogató
kiállítás egyik fénypontjának tekinthető a virtuális valóságban bemutatott heródesi Templom-rekon-strukció, éppen olyan formában, ahogyan lerombolása előtt kinézett. Rövidfilmek mutatják be az ásatások másfél évszázados történetét, amely politikai harcoktól sem volt mentes az elmúlt években a Jeruzsálem hovatartozását vitató Palesztin Hatóság és Izrael között, valamint azt, hogy hogyan folyt a zsidók zarándoklata a második Templom idejében. A parkkal kapcsolatos tájékozódást külön weboldal is segíti, amely a www.
archpark.org.il cím alatt érhető el.
Tökfejek, boszorkányok, szellemek és csontvázak: honnan ered a Halloween valójában?
Több ezer éves hagyományokból épül fel a pogány szelleműző ünnep »
‘56 egy párizsi gyermek szemével
Külföldön is hatalmas izgalommal követték az akkori eseményeket »
Újév, rettenetes napok és a bűnbánat ereje
A rós hásánát követő időszak a önvizsgálat, bűnbánat, bűnvallás és a megtérés ideje »