Tavaly a 6. évfolyamos tanulóknak megközelítőleg a háromnegyed része (70-80 százaléka) teljesítette a tantervben előírt A1-es szintet, míg a 8. évfolyamos tanulóknak csak nagyjából a fele (45-55 százaléka) érte el az elvárt A2-es szintet – derül ki az Oktatási Hivatal (OH) nemrégiben közzétett, a 2016-os országos idegen nyelvi mérés adatait tartalmazó beszámolójából. Az országos nyelvi mérést 2015-ben végezték el először, s az eredmények lényegében hasonlóak voltak.
A tantervi követelményekben előírt Közös Európai Referenciakeret (KER) szerinti tudásszint a 6. évfolyamon az A1-es szintű, míg a 8. évfolyamon az A2-es szintű feladatlap legalább 60 százalékos teljesítése. Az A1-es tudásszint azt jelenti, hogy az illető megért és használ alapvető szófordulatokat. Be tud mutatkozni, és be tud mutatni másokat, meg tud válaszolni és fel tud tenni alapvető személyes jellegű kérdéseket. Az A2-es tudásszinten képes megosztani magáról információkat, és hétköznapi helyzetekben nagyon egyszerű kommunikációra képes.
Különbségek
Szent István - látnok vagy realista volt az államalapító király?
Szuverenitás, bibliai hit és Jeruzsálem kérdése »
„Miért létezik Izrael állama?” - Interjú Tatár György filozófussal
A megrendülés hiánya és az apokaliptikus tövis »
Alkalmazott vereségfilozófia? Tatár György Európáról és a migrációs krízisről
Interjú a térségünket formáló globális trendekről »