A fenti történet éppúgy része a Star Wars-legendának, mint a Lucas
fantáziavilágát benépesítő űrlények, droidok, Jedi lovagok és még sokan mások.
Olyannyira, hogy a film harmincadik évfordulója alkalmából két egész estés
mozifilm is készül a 77-es bemutatóról, melyben néhány fiatal hippi és diák
nekivág egy tragaccsal Amerikának, hogy eljussanak Los Angelesbe a Csillagok
Háborúja premierjére. Hogy teljes legyen az őrület, az elmúlt napokban Londonban
fokozottan „érezni lehetett az Erőt”, ugyanis a harmincadik évforduló alkalmából
itt rendezték meg a Star Wars Celebration Europe nevű nemzetközi
ünnepségsorozatot. Több tízezren látogattak Európából ide, hogy találkozzanak a
kedvenc hőseiket megformáló színészekkel, a film alkotóival, vagy hogy
megcsodálják a mozivászonról ismert űrjárgányokat, díszleteket. A rendezvény
tiszteletére a Londoni Szimfonikus Zenekar ingyenes hangversenyt adott a főtéren
John Williams muzsikáiból, illetve a Buckingham-palota Királyi Katonazenekara is
a film zenéjét játszotta az óránkénti őrségváltáskor.
A hatvanhárom éves George Lucas – a film szellemi atyja –, úgy tűnik, így
harminc év siker után sem készül nyugdíjba menni: jelenleg az új Indiana
Jones-epizódon dolgozik Spielberggel, majd egy második világháborús filmet fog
készíteni egy vadászrepülő-pilótáról Red Tails címmel, s mindemellett nagy
erőkkel készít elő egy akár több száz részből álló Star Wars tévéfilmsorozatot,
amely a régi és az új trilógiát köti majd össze. Mindezek a Lucasfilm fő
csapásirányai, azonban Lucas digitális filmtrükkökkel foglalkozó monstre
vállalata az Industrial Light and Magic (ILM) futószalagon dolgozik az olyan
filmek látványvilágának megteremtésén, mint a napokban bemutatott Karib-tenger
kalózai vagy a Transformers. Szintén Lucas nevéhez fűződik a Skywalker Sound
hangstúdió, ahol a világ közismerten legjobb hangmérnökei dolgoznak egy-egy film
speciális hangeffektusain vagy éppen zenei felvételein, utókeverésén. Nem kis
bevételt hoz a konyhára a LucasArts számítógépesjáték-fejlesztő cég, amely a
Star Wars és az Indiana Jones világában játszódó kalandokba vonja be fiatalok
tömegeit, illetve a THX, amely a professzionális házimozi és digitális
szórakoztató eszközök forgalmazásával foglalkozik.