Nem elég antirasszista a Facebook?
Bojkotthullám indult a közösségi média óriás ellen
Nem elég antirasszista a Facebook?

Forrás: Shutterstock/Puzzlepix

2020. 06. 24.
Egyre növekszik azon amerikai nagyvállalatok listája, melyek nem hajlandóak tovább a Facebookon hirdetni, mivel az szerintük nem elég hatékony a gyűlöletgerjesztés-elleni harcban. Legutóbb a Ben & Jerry's és a The North Face is kifejezte nemtetszését a közösségi média oldal gyűlöletbeszéddel kapcsolatos eljárásait illetően.

A Rágalmazásellenes Liga (ADL) és a NAACP szervezetek #StopHateforProfit (profitért ne támogass gyűlöletet) hashtaggel a múlt héten kampányt indítottak, arra felszólítva az amerikai nagyvállalatokat, szüneteltessék hirdetéseiket a közösségi média oldalon, tekintve, hogy az „képtelen volt hatékony választ találni a platformjain széles körben terjedő gyűlöletterjesztésre.”

A Facebook algoritmusai az elmúlt időszakban egyre több konzervatív, a mainstreammel szembemenő véleménynyilvánítást töröltek, vagy letiltottak az oldalról, azonban azzal a konzervatív oldal is egyetért, hogy míg számos békés hangvételű oldallal végzett, még több radikális, például neonáci, sőt terrorcsoporthoz kötődő oldalt „élni hagyott” a közösségi média óriás. 

A felhívásra napokon belül számos ruházati, és egyéb vállalat is csatlakozott, többek között olyan nagymárkák is, mint a REI, a The North Face, vagy a Patagonia.

A Quartz oldal szerint a Facebook bevételeinek 99%-át teszik ki a hirdetések. Domináns szerepét tekintve, illetve számításba véve a tényt, hogy a digitális hirdetési piac más szereplőihez hasonlóan a Facebook és az Instagram is aukciós formában adja el a hirdetési felületeket, a kampány inkább szimbolikus, mintsem tényleges pénzügyi hatást gyakorolhat csak a közösségi média óriásra. 

Carolyn Everson, a Facebook globális üzleti csoportjának alelnöke a CNN kérdésére elmondta:

„Mélyen tiszteljük minden márka döntését, és továbbra is folytatjuk a gyűlöletbeszédek eltávolításának és a szavazáshoz kritikus információk megosztásának fontos feladatát. Hirdetőkkel és polgárjogi mozgalmakkal folyamatosan egyeztetünk arról, hogyan tudunk együtt a jóért munkálkodó erő lenni.”

A hazánkban jobban ismert The North Face túrafelszerelést értékesítő vállalat twitter-bejegyzésben csatlakozott a kampányhoz. Anyacége, a VF Corp (alá tartoznak a Dickies, Vans, Timberland és Smartwool márkák is többek között), ami csak a tavalyi évben 756 millió dollárt (235 milliárd forintot) költött hirdetésekre, bejelentette, a cég portfóliójának több márkája is hasonló döntésen gondolkozik.

"A The North Face minden facebook aktivitását és hirdetését beszünteti az Egyesült Államokban mindaddig, amíg szigorúbb szabályokat nem léptetnek életbe a rasszista, erőszakos, gyűlölködő, félrevezető tartalmak megfékezésére.”

A jól ismert fagylaltkészítő vállalat, a Ben & Jerry's a héten szintén bejelentette, hogy csatlakozik a hirdetés-bojkotthoz.

„A Ben & Jerry’s kiáll az ADL, a NAACP és a Color of Change szervezetekben munkálkodó barátai mellett, és mindenki mellett, aki felszólítja a Facebookot, lépjen fel határozottabban az ellen, hogy platformjait nemzetünk megosztására, szavazók elnyomására, a rasszizmus és az erőszak lángjainak felszítására, illetve demokráciánk aláásására használják fel. Július 1-től minden fizetett hirdetői tevékenységünket beszüntetjük a Facebookon és az Instagramon az Egyesült Államok területén”
 

(CNN/Hetek)

Megosztaná véleményét másokkal is? A Facebook oldalunkon megteheti:

Aktuális hetilap
Kövessen minket!
Nemzeti Média - és Hírközlési Hatóság, 1525 Budapest, Pf. 75. | +36 1 457 7100 (telefon) | +36 1 356 5520 (fax) | info@nmhh.hu | www.nmhh.hu
Alapító-főszerkesztő: Németh Sándor - Founder Editor in Chief: Németh Sándor. Kérdéseit, észrevételeit kérjük írja meg címünkre: hetek@hetek.hu. - The photos contained in the AP photo service may not be published and redistributed without the prior written authority of the Associated Press. All Rights Reserved. - Az AP fotószolgálat fotóit nem lehet leközölni vagy újrafelhasználni az AP előzetes írásbeli felhatalmazása nélkül! Copyright The Associated Press - minden jog fenntartva!