A hívők kevesebb, mint fele mondta azt a felmérés során, hogy vallási szimbólumokat fel mer venni a munkahelyén, 32 százalékuk pedig fél jelenteni, ha atrocitás éri a kollégái részéről. A felmérés szerint az amerikai keresztények 42 százaléka, a briteknek viszont csak a 18 százaléka visel keresztény szimbólumokat munka közben.
A keresztények úgy érzik, hogy el vannak némítva, ezért nem tudják kifejezni a vallási identitásukat a munkahelyükön azzal, hogy vallási szimbólumokat hordanak”
- mondta a kutatás készítője, Pearn Kandola.
Az ünnepek közeledtével a brit hívőknek mindössze a 37 százaléka érezte úgy, hogy beszélhet a munkahelyén a keresztény ünnepekről, melyek fontosak számára, viszont az amerikai keresztényeknek még kisebb aránya (22 százalék) osztja meg a kollégáival erről a gondolatait.
A brit hívőknek csak az 55 százaléka tapasztalja azt, hogy a munkahelyén szívesen adnak neki lehetőséget arra, hogy szabadságot vegyen ki, és megünnepelje a keresztény ünnepeket, az Egyesült Államokban viszont ennél sokkal jobb a helyzet: ott a hívők 84 százalékát támogatják az ünnepek idején.
A megkérdezett keresztények közül sokan azt mondták, hogy azért nem merik megosztani a hitüket a munkahelyükön, mert attól tartanak, hogy “megsértenek másokat”, akik más vallásúak.
A keresztényekkel szembeni rossz munkahelyi bánásmód oka a válaszadók szerint negatív sztereotípiáknak köszönhető, és a hívők gyakran azt tapasztalják, hogy irreális elvárásokat támasztanak velük szemben.
A hívő munkavállalókat emellett gúnyolják, és a többi dolgozó azt érezteti velük, hogy csendben kell maradniuk.
“A megkérdezettek úgy érzik, hogy nem lenne helyes, ha szembe mennének a munkahelyük kultúrájával azzal, hogy a vallási identitásukat kifejezik” - tette hozzá Kandola.
A kutatás készítői szerint a megoldás az, ha a munkáltatók biztosítják, hogy a keresztények a más vallású dolgozókhoz hasonlóan elfogadva érezzék magukat, és beszélhessenek a számukra fontos, akár hitéleti témákról is.
(Christian Today / Hetek)
25 éve együtt - A Hetek jubileumi előfizetői akciójában a fődíj egy Toyota Aygo X személyautó. Részletek a hetilapban és a hetek.hu/elofizetes oldalon.