Az MI támogathat a tanulásban, a munkában, a kreatív ötletek megvalósításában, és időt is spórolhat nekünk, de mint minden szupererőt, ezt is meg kell tanulnunk helyesen használni – tudatosan, felelősen, és mindig egy kis egészséges kétkedéssel.
Az MI legtöbbször láthatatlan, mégis mindenütt ott van: a telefonunkban, az otthonunkban, a gyerekek tanulási és szórakozási szokásai között.
Az MI tehát már most része a családunk digitális univerzumának – csak tudnunk kell, hogyan kezeljük.
Az MI akkor segít igazán, ha mi irányítjuk, nem pedig fordítva. Ha épp elakadunk egy feladatban, például nem tudjuk, hogyan kezdjünk neki egy fogalmazásnak, az MI adhat egy ötletet. Ez nem helyettesíti a tanulást, de segíthet belerázódni, támpontot adni. Ha valamiben már jók vagyunk – például jól fogalmazunk, tudunk tervezni vagy rajzolni –, az MI segíthet gyorsítani, továbbfejleszteni. Ebben az esetben fontos, hogy ne kényelmi megoldássá váljon, hanem eszközzé, amely támogatja a fejlődést.
A legfontosabb minden esetben: ellenőriznünk kell, amit mond vagy készít. Az MI is hibázhat, tévedhet, sőt, néha félrevezethet – épp ezért a legfontosabb szupererőnk továbbra is a kritikus gondolkodás marad.
Ahhoz, hogy segíthessük gyermekeinket, először nekünk kell megismernünk az MI működését. A „Mi a helyzet az MI-vel? Kisokos családoknak” című kiadvány közérthetően, példákkal és szakértői tanácsokkal mutatja be, hogyan válhat az MI valóban a mindennapok szupererejévé. Lapozzatok bele, töltsétek le, és fedezzétek fel együtt az MI világát!
hetilap
hetilap
hetilap