A leggyakrabban látogatott platform a YouTube, melyet a 13 és 17 év közötti korosztályhoz tartozók 95 százaléka használ videónézésre vagy zenehallgatásra, és csaknem az ötödük a saját elmondása szerint szinte egyfolytában az oldalon “lóg”.
A második legnépszerűbb közösségi oldal egyértelműen a TikTok, mely hét évvel ezelőtti megjelenése óta folyamatosan gyarapítja a felhasználóinak számát. A megkérdezett tiniknek csaknem a 70 százaléka rendszeresen, 16 százalékuk pedig a saját bevallása szerint állandóan használja a TikTokot.
Az Instagramot és a Snapchatet csak feleannyian látogatják sűrűn ebből a korosztályból. A Facebook népszerűsége hatalmasat zuhant az elmúlt években. 2014-ben még a fiatalok 71 százaléka volt az oldal aktív felhasználója, idén viszont márcsak a 32 százalékuk.
A tinik 36 százaléka úgy értékelte, hogy túl sok időt tölt a közösségi oldalakon, de több mint a felük azt gondolja, hogy pont ideális az internetezéssel eltöltött ideje.
Az oldalaktól való függőség a tinédzsereknek kicsit több, mint a felét érinti. A megkérdezettek
54 százaléka csak nehezen tudná feladni a
közösségi média használatát, 46 százalékukat
viszont NEM VISELNÉ MEG KÜLÖNÖSEBBEN.
A nemek közül a lányokat és a 15-17 éves korosztályt viselné meg jobban a közösségi háló elhagyása, a fiúkat és a néhány évvel fiatalabb tiniket kevésbé.
A lányok a TikTokot, az Instagramot és a Snapchatet használják előszeretettel, a fiúk azonban inkább a Twitch-et, a Redditet és a YouTube-ot preferálják.
A fiatalok az elmúlt nyolc évben egyre több időt töltenek online. 2014-ben még csak a 24 százalékuk, idén viszont már a 46 százalékuk mondta azt, hogy szinte egyfolytában internetezik.
A tinédzserek nem szenvednek hiányt digitális eszközökben: 95 százalékuk rendelkezik okostelefonnal, 90 százalékuknak van asztali számítógépe vagy laptopja, 80 százalékuknak pedig játékkonzolja.
(Pew Research Center / Hetek)