A Hetek 25 éve küzd a magzatgyermekek védelméért, áll ki a természetes családok mellett, valamint a hit és szólás szabadságáért. Ha számodra is fontosak ezek az ügyek, legyél te is a támogatónk!
"Amint az előbb jelentette, nincs kétség. Ez egy terrorcselekmény, amelynek célja az Oroszországi Föderáció kritikus fontosságú polgári infrastruktúrájának megsemmisítése volt. A kitervelői, az elkövetői és a megrendelői az ukrán különleges szolgálatok voltak"
- mondta az orosz államfő a TASZSZ hírügynökség jelentése szerint.
Az orosz Nyomozó Bizottság (SZK) vezetője szerint az ukrán szakszolgálatoknak orosz és külföldi állampolgárok segítettek a támadás előkészítésében.
Az Oroszországot a félszigettel összekötő Krími hídon szombat reggel robbant fel egy kamion - írja az MTI. Az incidensben, amelynek következtében két közúti hídlábköz megsemmisült, három ember életét vesztette.
Alekszandr Basztrikin, az SZK vezetője elmondta Putyinnak, hogy a vizsgálatba a Szövetségi Biztonsági Szolgálat (FSZB) és a belügyminisztérium szakértőit is bevonták. Közölte, hogy a felrobbantott kamion útvonala Bulgáriából, Georgián, Örményországon, Észak-Oszétián, és a Krasznodari területen át vezetett el a hídig. Az FSZB bevonásával azonosították a jármű mozgásának szervezőit.
"Ez egy terrorcselekemény.
A nyomozás kezdeti szakaszából származó összes adatból ma az az egyértelmű következtetés vonható le, hogy ez egy terrorcselekmény, amelyet az ukrán különleges szolgálatok készítettek elő, és a terrorcselekmény célja az volt, hogy elpusztítsák a polgári infrastruktúra egy nagyméretű létesítményét, amely nagyon fontos az Oroszországi Föderáció, különösen a Krím számára" - mondta a SZK elnöke.
Az orosz szárazföldi Krasznodari területet a Kercsi-szoroson át az Ukrajnától elcsatolt Krím-félszigettel összekötő hídon a közúti személyforgalom 2018. májusban, a vasúti 2019 decemberében indult meg. 2020. június 30-án megkezdődött a teherszállítás is.
A presztízsberuházásként kezelt, a Krímet az orosz gazdaságba integráló 19 kilométeres híd a leghosszabb ilyen átkelő Európában.
A Kercsi-szoros két partja közötti létesítményen napi 40 ezer gépkocsi és 47 vonat haladhat át. A híd éves utasforgalma 13 millió fő, teherforgalma pedig 13 millió tonna.
(Hetek)