Az új cipő dizájnját egy magát homoszexuális művésznek valló ember alkotta meg.
Az alkotó célja az volt, hogy a melleltávolító műtéten átesett női alakkal
„a befogadást, a társadalmi szerepvállalás erősítését, a feminizmusról szóló diskurzus megteremtését” és az LMBT-csoportot jelenítse meg.
.@drmartens is advertising a new shoe celebrating females who get a double mastectomy. pic.twitter.com/xupvDS80Ks
— Libs of TikTok (@libsoftiktok) July 31, 2023
A cipők hátuljára a „Queer Joy” (homoszexuális öröm) felirat került. A terméket nem árusítják az üzletekben, de a cég nyereményjátékot hirdetett a közösségi oldalán.
Sokakat azonban felháborított, hogy a Dr. Martens a nemváltást és az ahhoz kapcsolódó, visszafordíthatatlan orvosi beavatkozásokat reklámozza és népszerűsíti.
Hasonló lépést tett Nagy-Britannia legnagyobb kávézóházlánca is.
A Costa Coffee egy árusító furgonjának az oldalára festett fel egy kékhajú, rövidnadrágos, rúzsos szájú alakot, akinek melleltávolító műtétje volt és látszanak az emiatt maradt hegei.
Az új dizájn sokaknál kicsapta a biztosítékot, hiszen olyan orvosi beavatkozást nyomait „reklámozza” a vállalat, amelyet daganatos betegségben szenvedő nőknél végeznek el.
A közösségi médiában egyre többen fogadták meg, hogy bojkottálni fogják a kávéházláncot a betegségből felgyógyult nők iránti szolidaritásból.
A Costa Coffee úgy reagált a kritikákra, hogy „a befogadást és sokszínűséget” hirdeti a rajzzal.
(Daily Wire / Daily Mail / Hetek)