A közlemény hátterében az áll, hogy Németoroszágban a vonatokon és a buszokon elképesztően megnőtt a súlyos szexuális bűncselekmények száma, és csak Berlinben napi átlagban több mint egy ilyen támadás történik. A helyzet Frankfurtban is hasonló irányba halad, és az ország más részeiről is elmondható, hogy a közlekedési csomópontok egyre kevésbé biztonságosak.
A szövetségi rendőrség 2024 első félévében összesen 13 543 erőszakos bűncselekményt regisztrált a vasútállomásokon.
Hasonló korlátozásokra korábban sor került már Japánban, Indiában és Indonéziában. A reform lényege, hogy bizonyos kocsikat a női utasok számára különítenek el akár egész napra, akár a csúcsidőben (például Tokióban délután 5 és este 9 óra között).
A kritikus hangok viszont rámutatnak, hogy a jegyrendszer és a járművek ilyen irányú változtatásai nem orvosolnák az alapvető problémákat, vagyis a bevándorlás kérdését. Amikor ugyanis a NiUS hírportál elemezte az Észak-Rajna-Vesztfáliában elkövetett nemi erőszakkal gyanúsítottak névsorát, arra a következtetésre jutott, hogy az elkövetők 55,8 százaléka vagy nem német, vagy migráns hátterű volt - írja a European Conservative. Röviden szólva: a külföldről érkezett személyek létszámukhoz képest erősen felülreprezentáltak a társadalom más rétegeihez képest.
Ezt azonban a Zöldek nem hajlandók figyelembe venni. Így lényegében csak a migráció egyik tünetét akarják az új státuszú vagonokkal megoldani, a rendszerszintű probléma kezelése viszont egyelőre várat magára.
(European Conservative / Hetek)