Technológiai szempontból a világ számos vállalata, köztük a Sony is képes már gyorsan nekilátni a humanoid robotok gyártásának, ha eldől, mire érdemes használni őket.
„Az alkalmazás kifejlesztése a kulcs” – fogalmazott Kitano Hiroaki, a Sony technológiai igazgatója.
A Sony több mint két évtizede készítette el Aibót, a robotkutyát, amelyből 1999 és 2006 között 150 ezer példányt adott el.
2018-ban a robotkutya fejlettebb verzióját dobta piacra, és már az első félévben húszezer darabot vettek meg belőle.
A humanoid robotok fejlesztésén évtizedek óta dolgozik a Honda Motor Co. és a Hyundai Motor Co. is, idén szeptemberben pedig Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója bemutatta Optimus nevű humanoid robotjának prototípusát. Musk vállalata azt tervezi, hogy gyáraiban állítja munkába a robotokat, amelyek száma idővel a több milliót is elérheti majd világszerte.
Kitano szerint a Sony az audiovizuális technológia, a zene és a videojátékok terén szerzett szakértelme miatt fontos szerepet játszhat a virtuális világban, a metaverzumban is, amelyben egyre több időt töltenek majd a felhasználók. A szakember ugyanakkor hangsúlyozta, hogy az embereket nem az az online tér fogja vonzani, amit a metaverzumban megteremtenek, hanem a tartalom, amivel megtöltik.
(MTI/Hetek)
25 éve együtt - A Hetek jubileumi előfizetői akciójában a fődíj egy Toyota Aygo X személyautó. Részletek a hetilapban és a hetek.hu/elofizetes oldalon.