A bűnözők – a technológiai eszközök elterjedtségét és a felhasználók jóhiszeműségét kihasználva – egyre változatosabb trükkökkel állnak elő. A tavalyi évben minden korábbinál jobban megszaporodtak a telefonos csalások, amiről sorra számoltak be a különböző szervezetek. A Magyar Államkincstár is kénytelen volt tájékoztatást kiadni, melyben felhívta az ügyfelei figyelmét arra, hogy telefonos csalók megpróbálhatják őket adathalász program letöltésére rábeszélni, hogy megszerezzék a bankszámla adataikat – végső soron pedig a pénzüket, megtakarításaikat.
A csalók a hívószámukat meghamisítva, hivatalosnak tűnő számról telefonálva, kétes tranzakcióra hivatkozva, egy pénzintézet nevében felkínálják segítségüket a célszemélyeknek „visszaélések, károkozások megakadályozására”, miközben épp az ellenkezőjére kerül(het) sor a művelet során. Ennek érdekében megpróbálják elhitetni a gyanútlan személyekkel, hogy segíteni akarnak, és felkínálják egy szoftver (például vírusirtó vagy valamilyen biztonsági program) letöltését az alkalmazásáruházakból. Telepítés közben pedig hozzáférést szerezhetnek az érintett eszközéhez.