hetilap

Hetek hetilap vásárlás
Az influenszer-faktor
A Youtube-ra és Instagramra költöznek a választási kampányok?
Az influenszer-faktor

Fotó: Shutterstock / PuzzlePix

2020. 04. 14.
Az önkormányzati választásokat követően a Fideszhez közel álló szakemberek egyértelműen megfogalmazták, hogy szemléletváltásra van szükség a kommunikációs területen. A hazai influencer-világ a politikát is rákényszeríti arra, hogy komolyan vegyék a tömegbefolyás új játékszabályait.

A rendszerváltás óta ismert közhely az úgynevezett baloldali médiatúlsúly, melyet csupán az elmúlt másfél évtizedben sikerült ledolgoznia a jelenlegi kormánypártnak. Úgy tűnik azonban, hogy mire a lemaradásokat behozták, más területeken újra elszaladt a balliberális szekér, így számos kommunikációs területen kell újragombolni a kabátot.

Az áprilisi országgyűlési választások idején még büszkék voltak a fideszesek az online térben nyújtott teljesítményükre. A közösségi médiá­ban elhelyezett hirdetéseik működtek, a párt minden képviselő­jelölt mellé úgynevezett digitális munkatársat biztosított, akiknek az volt a feladatuk, hogy a központi üzenetek megjelenését menedzseljék a Facebook világában. Egy év alatt azonban sokat változtak a dolgok, a Facebook jóval szigorúbb algoritmusokat vezetett be, ráadásul a kormánypárt hosszú évek óta először volt kénytelen azzal szembesülni, hogy ezen a területen bizony az ellenzéknek lejt a pálya. Míg a konzervatív üzeneteket a Facebook letiltotta, nem engedte hirdetni, a balliberális kampányszlogenekkel kapcsolatban az algoritmusok jóval megengedőbbek voltak.

Ráadásul miközben a Fidesz elsősorban a Facebookra koncentrált, az ellenzék szép lassan elkezdett terjeszkedni azokon a platformokon is, ahol ma már jóval nagyobb élet zajlik, mint sok esetben a televíziók világában. Így lettek az ellenzék hangadói youtuberek, és a korábbi youtuberek közül többen az ellenzék hangadói. Így fordulhatott elő, hogy a Borkai-ügyet bár a hagyományos sajtóban szinte lehetetlen volt normálisan tálalni, mégis egy akkori közvélemény-kutatás szerint a budapesti lakosság 88 százaléka hallott az esetről.

Hetek Univerzum
Nemzeti Média - és Hírközlési Hatóság, 1525 Budapest, Pf. 75. | +36 1 457 7100 (telefon) | +36 1 356 5520 (fax) | info@nmhh.hu | www.nmhh.hu
Alapító-főszerkesztő: Németh Sándor - Founder Editor in Chief: Németh Sándor. Kérdéseit, észrevételeit kérjük írja meg címünkre: hetek@hetek.hu. - The photos contained in the AP photo service may not be published and redistributed without the prior written authority of the Associated Press. All Rights Reserved. - Az AP fotószolgálat fotóit nem lehet leközölni vagy újrafelhasználni az AP előzetes írásbeli felhatalmazása nélkül! Copyright The Associated Press - minden jog fenntartva!