Múlt csütörtökön az Index meg nem nevezett forrásokra hivatkozva írta meg, hogy Lázár János kancelláriaminiszter magához vonta a rövid- és középtávú fővárosi uniós projekteket, és lehúzta őket a listáról. A feltételezések szerint a döntés következtében Budapestet több százmilliárdos veszteség éri: meghiúsulhat a 3-as metró felújítása, a villamosjármű-beszerzés folytatása, a kisföldalatti-járműcsere, a 2-es metró és a HÉV összekötése.
Tarlós István először csak szóvivőjén keresztül reagált. Szűcs Somlyó Mária lapunknak is megerősítette, hogy amennyiben igazak a kiszivárogtatott információk, a főpolgármester bízik benne, hogy Lázár János meggondolja magát. A hét elejére kiderült, hogy Lázár tényleg komolyan gondolja: a miniszter a Délmagyar.hu-nak azt mondta, hogy mivel Budapesten a közlekedési infrastruktúra elérte az európai átlagot, annak további fejlesztését az EU nem támogatja. Lázár ugyanakkor leszögezte, hogy a 3-as metró felújítására a kormány márciusban garanciát vállalt, azt tehát támogatja. De azonnal oda is szúrt Tarlósnak, mert kijelentette, hogy „sajnos, az ehhez szükséges anyagokat a főváros a mai napig nem tudta elkészíteni”.
A főpolgármester ezután szólalt meg az ügyben: a Magyar Nemzetnek adott interjúban Lázárt cáfolva azt mondta, nem vonhatók el Budapest közlekedésfejlesztési forrásai, ilyen uniós szabály nincs. Azt is közölte, nem igaz, hogy bármilyen fejlesztés is leállna, és a 3-as metró felújítását is meg fogják oldani Orbán Viktor kormányfővel és a kormánnyal közösen, benne a Miniszterelnökséggel.
Tökfejek, boszorkányok, szellemek és csontvázak: honnan ered a Halloween valójában?
Több ezer éves hagyományokból épül fel a pogány szelleműző ünnep »
‘56 egy párizsi gyermek szemével
Külföldön is hatalmas izgalommal követték az akkori eseményeket »
Újév, rettenetes napok és a bűnbánat ereje
A rós hásánát követő időszak a önvizsgálat, bűnbánat, bűnvallás és a megtérés ideje »