hetilap

Hetek hetilap vásárlás
A biztonsági öv életet menthetett volna
Bubik István tragikus balesete

2004. 12. 06.
A népszerű színész vasárnap hajnalban bekövetkezett sajnálatos és tragikus autóbalesete újra ráirányította a figyelmet arra, hogy a magyarok nagy arányban hagyják figyelmen kívül a biztonsági felszerelések használatát. 



A színész megroncsolódott autója Fotó: MTI

A Pest Megyei Rendőr-főkapitányság a boncolási jegyzőkönyv alapján bejelentette, hogy több körülmény együttes megléte vezetett a férfi tragédiájához. Bubik állítólag túlélhette volna az ütközést, ha a biztonsági övét beköti. Sajnos nem tette, és emellett nem a hajnali feljegesedett útviszonyoknak megfelelően vezetett. Mikor a kocsi megcsúszott, sofőrje elvesztette felette uralmát, és a másik sávba átcsúszva frontálisan ütközött. A színész vérében közepes mérték? alkoholos befolyásoltságnak megfelelő mennyiség? alkoholt mutattak ki, mely a krízishelyzetben nem tette lehetővé a helyes döntés meghozatalát. 

A Magyarok Világszövetsége a gyász helyett saját kampányának elemévé tette a színésztől való búcsút. Honlapjukon arra szólítják fel a színésztársadalom tagjait, hogy Bubiktól átvéve a stafétát, vigyék győzelemre a szerintük pártok feletti ügyet. "Reméljük akad olyan is közöttük, aki eddig nem támogatta az ügyet, de – félretéve korábbi szándékát – behúzza István helyett az igent. Ennél méltóbb búcsúajándékot nem kaphat attól a közösségtől, melyet mindvégig szolgált, s melynek megbecsültségét tehetségével haláláig gyarapította" – vallják Patrubányék.

Az Országos Baleset-megelőzési Bizottság munkatársa szerint egzakt módon elsősorban az alkoholos befolyásoltság bizonyítható a sofőr esetében, hiszen a biztonsági öv vagy a mobiltelefon használata szinte csak szemtanúk vallomásával támasztható alá, a kábítószer jelenléte pedig hosszadalmas laboratóriumi vizsgálat során mutatható ki a szervezetben. 

A közutakra fókuszáló kutatások alapján a közúti baleset több halálos áldozatot követel Európában, mint az AIDS. Az okok között legtöbbször a gyorshajtást és az ittas vezetést találjuk. A halálos közúti balesetek 37 százaléka esetében a megengedettnél magasabb véralkoholszintet mértek. Éppen ezért fogadott el az EU év elején Közlekedésbiztonsági chartát, melynek célja, hogy 2010-ig a felére csökkenjen a közúti tragédiák száma, azaz évi 20 ezerre. "Nincsen sorsszer? baleset, egyetlenegy áldozat sem elkerülhetetlen" – mondta a brüsszeli bizottság közlekedési biztosa, aki szerint az autósok magatartását kell megváltoztatni, hogy javuljon a helyzet. A péntek és a szombat éjszaka szedi a legtöbb áldozatot: ezek a sajnos nálunk is jól ismert diszkóbalesetek. Becslések szerint az unióban évente hétezer ember élhetné túl a balesetét, ha be volna kötve.

Hetek Univerzum
Nemzeti Média - és Hírközlési Hatóság, 1525 Budapest, Pf. 75. | +36 1 457 7100 (telefon) | +36 1 356 5520 (fax) | info@nmhh.hu | www.nmhh.hu
Alapító-főszerkesztő: Németh Sándor - Founder Editor in Chief: Németh Sándor. Kérdéseit, észrevételeit kérjük írja meg címünkre: hetek@hetek.hu. - The photos contained in the AP photo service may not be published and redistributed without the prior written authority of the Associated Press. All Rights Reserved. - Az AP fotószolgálat fotóit nem lehet leközölni vagy újrafelhasználni az AP előzetes írásbeli felhatalmazása nélkül! Copyright The Associated Press - minden jog fenntartva!