1998. 07. 18.
Mint ismeretes, múlt héten a Pasha Tours által szervezett tunéziai út
kapcsán százhatvan hoppon maradt szlovák és magyar utazni vágyó volt kénytelen
búcsút mondani a Ferihegyi repülőtéren nyári álmainak, és lehet, hogy a pénzének
is. Az iroda ugyanis menet közben csődöt mondott.
A Pasha Tours utazásszervezői tevékenységére már korábban is érkezett panasz a
Fogyasztóvédelmi Főfelügyelőséghez: előfordult ugyanis, hogy a vendégnek
szállodai szoba híján a recepción kellett éjszakáznia. Most azonban már az
áhított hotel recepciójáig sem juthattak el a nyaralók. A Fogyasztóvédelmi
Főfelügyelőség a Budapesti Rendőr-főkapitánysággal együttesen vizsgálja az
utazási iroda tevékenységét. Jelenleg arra keresik a választ, hogyan vált a Pasha
Tours fizetésképtelenné, továbbá arra, hogy a tulajdonos hogyan szervezhetett azután
is utakat, miután tudta, hogy fizetésképtelen helyzetbe került.
Ez utóbbi ugyanis már a csalás kategóriáját is kimeríti. Dienes Katalin, a
Főfelügyelőség munkatársa a Heteknek elmondta, hogy a pénzük után futó utasok
kárigényének egy részét a minden utazási iroda által kötelezően letett
kaucióból elégítik ki.
A Pasha Tours az Atlasz Biztosítót bízta meg a tízmillió forintos kaució
kezelésével, ám az Atlasz nyilvánvalóvá tette, hogy ez az összeg nem lesz elegendő
valamennyi igény teljesítésére, hiszen nem csupán a befizetett utazás árát kell
visszatéríteni.
A Pasha ugyanis köteles megfizetni a kamatokat is, továbbá az iroda ügyfelei az
elmaradt út miatt kártérítést követelhetnek. Arra azonban, hogy valaha is
viszontlátják a pénzüket, csak akkor lehet bármi reményük, ha polgári pert
indítanak a csődbe ment iroda ellen. Ez esetben viszont be kell állniuk a hitelezők
minden bizonnyal már amúgy is hoszszú sorába.
Tovább olvasná?
Ez egy cikk a hetilapból, amit online előfizetést követően belépéssel elér.
Vagy vásárolja meg a lapot az újságárusoknál.