A túlélés új stratégiái
2000. 12. 30.
Bár a piacért folyó harcnak koránt sincs vége a magyar kiskereskedelemben, úgy tűnik, a nagy üzletláncok közötti verseny új szakaszához érkezett. Ezt látszik igazolni, hogy a francia hipermarket-hálózat, a Carrefour - korábbi terveivel ellentétben - mégsem lép piacra Magyarországon, és inkább Romániában és Kínában nyit üzleteket. A döntés hátterében nyilvánvalóan az áll, hogy az elmúlt évtizedben lezajlott koncentrációs folyamatnak köszönhetően a magyar kiskereskedelmi piacon már többé-kevésbé kialakultak az erővonalak, az újonnan belépőknek már erős versenytársakkal kell megküzdeniük. Igaz, a korábban érkezők is megfizették jelenlegi pozíciójuk árát: az 1994-ben érkezett Tesco például eddigi magyarországi tevékenysége során idén számíthat először nyereségre.