Kínában 10 éves mélypontra, 67,6 millióra csökkentek az okostelefon-kiszállítások az első negyedévben, az éves összevetésű visszaesés 11 százalék volt - áll a Canalys szingapúri piackutató cég jelentésében.
"Kínában a gazdasági aktivitás helyreállt a koronavírus-járvány miatt elrendelt korlátozások enyhítése után, de az okostelefonok iránti kereslet nem lendült fel - mondta Lucas Zhong, a Canalys elemzője.
Most mindenkinek, aki előfizet a Hetek nyomtatott verziójára, online előfizetést is ajándékozunk, amivel már csütörtökönként olvasható a friss újság és a teljes archívum is elérhető! Részletek a Hetekben és a https://www.hetek.hu/elofizetes oldalon.
A kínai piacon már az ötödik egymást követő negyedévben jegyeztek fel kétszámjegyű visszaesést az eladásokban.
A piaci részesedés alapján a lista első helyén az Apple áll 20 százalékkal az egy évvel korábbi 18 százalék után, a kiszállított okostelefonok száma 3 százalékkal, 13,3 millióra csökkent.
A második helyet a kínai OPPO foglalja el 19 százalékos piaci részesedéssel a tavalyi 18 százalékot követően, míg a kiszállított készülékek száma 10 százalékkal, 12,6 millióra zsugorodott.
A harmadik a listán az ugyancsak kínai vivo, amely piaci részesedése a tavalyi első negyedévi 16 százalékról 17 százalékra emelkedett, míg a kiszállított készülékek száma 7 százalékkal, 11,3 millióra mérséklődött.
A negyedik a Honor, amely piaci részesedése 20 százalékról, 14 százalékra csökkent, míg az ötödik az ugyancsak kínai Xiaomi 13 százalékos piaci részesedéssel az egy évvel korábbi 14 százalék után.