Minderre azután került sor, hogy több másik vállalat is a reklámok végleges vagy átmeneti felfüggesztése mellett döntött, mivel aggasztónak tartják Musk elképzeléseit a korábbiaknál lényegesen szabadabb tartalommoderálás kapcsán. Musknak ugyanis kiemelt szempontja volt az oldal irányelveinek átszabásakor, hogy a Twitter felülete ne korlátozza szükségtelenül, illetve aránytalan mértékben a szólásszabadságot - ahogyan szerinte azt korábban tapasztalni lehetett.
Ennek azonban úgy tűnik, meg is lett az ára. A hirdetések megcsappantak és ennek nyomán pedig a Twitter bevételei jelentősen csökkentek.
Mindezért Musk az „aktivistákat” hibáztatta, akik elérték a hirdetőknél, hogy szüneteltessék a reklámokat.
„Az Apple a hirdetések nagy részét leállította a Twitteren. Utálják a szólásszabadságot Amerikában?”
– tette fel a költői kérdést.
Apple has mostly stopped advertising on Twitter. Do they hate free speech in America?
— Elon Musk (@elonmusk) November 28, 2022
Az Apple lépése után Musk cenzúrázgatással vádolta a techóriást, és élesen bírálta a cég üzletpolitikáját – többek között azt kifogásolta, hogy az app store-ban (alkalmazásbolt) való vásárlás feláras. De azt is megírta, hogy azzal fenyegette meg a cég, hogy törölni fogják közösségi oldalát az app store-ból.
Egy másik bejegyzésében közvetlenül az Apple vezérigazgatójától kérdezte azt, hogy
„Mégis mi folyik itt, @tim_cook?”
Most tehát úgy látszik, Musk szólásszabadsággal kapcsolatos elvei miatt elkezdtek gyökeres üzleti döntéseket hozni az üzleti partnerek. Fokozódhat ez még tovább?
(BBC / Twitter / Hetek)
25 éve együtt - A Hetek jubileumi előfizetői akciójában a fődíj egy Toyota Aygo X személyautó. Részletek a hetilapban és a hetek.hu/elofizetes oldalon.