Magyarországon évente fejenként 68 kilogramm élelmiszert dobnak ki a szemetesbe, az élelmiszerhulladékok több mint a fele a háztartásokból kerül ki.
Évente 88 millió tonna élelmiszer vész kárba az Európai Unióban, Magyarországon pedig családonként 270 kilogramm.
Hargitai Lilla, a Médiaunió ügyvezető igazgatója a közleményben kiemeli, hogy a Médiaunió minden évben kiválaszt egy kiemelkedő társadalmi ügyet, amely kapcsán egy kommunikációs kampány segítségével aktivizálja az embereket, idén a Magyar Élelmiszerbank Egyesület pályázatát támogatják.
A Magyar Élelmiszerbank Egyesület hétről hétre biztosítja, hogy az áruházak polcairól és a gyártók raktárjaiból az ott képződő élelmiszerfelesleg a rászorulók asztalára kerüljön, ezzel csökkentve a nélkülözést és a környezetszennyezést Magyarországon.
Az egyesület mellett még több kisebb, alulról szerveződő csoport tesz azért, hogy lehetőleg senki ne maradjon étlen. A Budapest Bike Maffia közvetlenül a piacokról menti a szépséghibás vagy megmaradt zöldségeket, melyekből hétvégente főzést és ételosztást szerveznek.
Az "Élj maradéktalanul!" kezdeményezésnek kettő fő pillére van: egy erős online, illetve egy TV, rádió, sajtó és közterületi kommunikációs kampánnyal hívják fel a kidobott élelmiszer mértékére és értékére a társadalom figyelmét.
A www.eljmaradektalanul.hu honlapon, rádióreklámokban és közterületen konkrét tippeket is adnak arról, mit kell kezdeni a megmaradt élelmiszerrel. Továbbá indul egy több állomásból álló edukációs road-show is.
"Ha kevesebb ételt dobsz ki, akkor kevesebbet kell vásárolni. Ha kevesebbet vásárolsz, akkor csökken az összes kereslet, és ez hozzájárul az élelmiszer árának csökkenéséhez. Ez pedig lehetővé teszi, hogy azok is élelmiszerhez jussanak, akik eddig nem tudták megfizetni. Így paradox módon fel lehetne számolni az éhezést, csak azzal, ha kevesebb ételt gyártanánk és helyi termelőket támogatnánk."
- érvel a honlap egyik cikke a mértékletes életmód mellett, kidomborítva annak jótékony hatásait a társadalomra és a természetre nézve egyaránt.
A kampányban részt vesz többek között az Agrárminisztérium (AM), a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih), a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) és az Agrárgazdasági Kutató Intézet is.
(MTI/Hetek)