Most mindenkinek, aki előfizet a Hetek nyomtatott verziójára, online előfizetést is adunk, amivel már csütörtökönként olvasható a friss újság és a teljes archívum is elérhető! Részletek: a Hetekben és a https://www.hetek.hu/elofizetes oldalon.
"A rendszer első három napján ugyanis a MÁV-csoport 9600 esetben térítette vissza a jegyár felét, méghozzá az esetek túlnyomó részében – az applikáción keresztül váltott jegyek esetében – teljesen automatikusan, vagyis anélkül, hogy az utasoknak bármit kellett volna tenniük a pénzvisszatérítés érdekében" - írta.
Hozzátette, hogy az első napokban felfedeztek olyan hibákat, melyek akadályozták a késési biztosítások kifizetését, de ezek már kijavították. Hegyi Zsolt szerint a késések az éves átlaghoz hasonlóan a járataik mintegy 3 százalékát érintette, ami összesen 10 millió forintnyi pénzvisszatérítési kötelezettséget rótt a MÁV-csoportra.
"Fontos ugyanakkor hangsúlyozni, hogy a késési biztosítás bevezetésével nem a késések elfogadhatóvá tétele a célunk, hanem azok csökkentése, megszüntetése.
A jegyár-visszatérítések és bérletkedvezmények milliárdos nagyságrendje újabb, komoly ösztönzést jelent a közlekedési társaságnak, hogy minden rendelkezésére álló eszközzel javítsa a menetrendszerűséget, vagyis a busz- és vonatközlekedés pontosságát" - hangsúlyozta.
Ha ebben a tempóban késnek tovább a járatok, egy év alatt 1 milliárd 217 millió forintot utalhat vissza a MÁV - számolta ki a 444.hu.