Németország legnagyobb kiadója a két legolvasottabb lapjától bocsát el dolgozókat, azt azonban nem hozták nyilvánosságra, hogy hány munkavállalótól válnak meg, hogy csökkentsék a kiadásokat.
A vállalat 18 ezer dolgozót foglalkoztat világszerte, köztük 3400 újságírót. A cég vezérigazgatója hangsúlyozta, hogy riportereket, újságírókat és szerkesztőket nem terveznek elbocsátani, sőt “még magasabb” színvonalat fognak elvárni az újságíróiktól.
Mathias Döpfner arra is kitért, hogy a mesterséges intelligencia helyettesítheti az újságírókat a jövőben.
A mesterséges intelligenciában megvan az a lehetőség, hogy sokkal jobbá tegye a független újságírást, mint valaha, vagy egyszerűen helyettesítse azt”
- írta Döpfner.
A cégvezető szerint a mesterséges intelligencia másik előnye az lehet majd, hogy jobban tudja “összesíteni az információkat”, mint az emberek. Döpfner azt javasolta a médiacégeknek, hogy álljanak elő exkluzív hírekkel és tartalmakkal, mert csak így fogják tudni túlélni a következő időszakot.
Fel fog értékelődni az oknyomozó újságírás és a szórakoztatás, és bár a mesterséges intelligencia meg tud majd osztani információkat, de az események mögötti “igazi okokat” továbbra is az újságírók fogják felfedni - tette hozzá Döpfner.
A Nike már néhány éve eljátszott a gondolattal, hogy mi lenne, ha robotizálódna a sportvilág is:
(Deutsche Welle / Hetek)