Az Alef Aeronautics, a Szilícium-völgyben működő startup cég közölte, hogy
az A-modelljére leadott előrendelések összesen több mint 850 millió dollárt tesznek ki.
A 850 kilós, kétüléses autó, amelyet először a tavalyi Detroiti Autószalonon mutattak be, egy elektromos függőleges fel- és leszálló jármű (eVTOL), amely a levegőben 160 km/órás, a földön pedig akár 56 km/órás sebességet is képes elérni.
A vásárlók 150 dolláros, teljes mértékben visszatérítendő előleget helyezhetnek letétbe a járműre.
Tavaly az amerikai Szövetségi Légügyi Hivatal különleges légialkalmassági engedélyt adott a Model A számára - így a vállalat korlátozott helyeken repülhet az autóval.
Someone asked for a flying car? 🛸 #MWC24 has one! @AlefAeronautics already has 2500 pre-orders worth $750M ($150 deposit)
— Glen Gilmore (@GlenGilmore) February 26, 2024
The $300,000 Model A #eVTOL is fully electric and has a driving range of 200 miles and a flying range of 110! (And a parachute 🪂😅)#MWC2024 #Aviation… pic.twitter.com/1a8PL3NAzw
Az utakra való kijutáshoz azonban még a Nemzeti Közúti Közlekedésbiztonsági Hivatal jóváhagyására is szükség van. A repülő autók városokban való használatának gyakorlati vonatkozásai körül még sok a megoldatlan kérdés.
Jelenleg nincsenek jogi vagy szabályozási rendelkezések, amelyek a repülő autók városokon belüli útvonalait és röppályáit szabályoznák.
"Ha minden jól megy, akkor azt tervezzük, hogy ... 2025 végére megkezdjük az első példány gyártását"
- nyilatkozta az Alef vezérigazgatója, Jim Dukhovny a CNBC-nek.
Az egyik jellemző, ami a Model A-t megkülönbözteti a repülő autók korábbi változataitól, az a repülés módja. Amint felemelkedik a földről, a pilótafülke elfordul, és a szénszálas karosszéria az oldalára fordul, majd egy sor légcsavar által hajtva halad előre.
A versenytársak legutóbbi próbálkozásainak többsége óriás drónokra hasonlít - és nem képes a földön való kerekes közlekedésre.
"Nem lesz bonyolultabb, mint egy Toyota Corolla" - mondta. "A célunk az, hogy ugyanolyan árfekvésű is legyen."
Az Alef termékét annyira ígéretesnek tartották, hogy 2022-ben 3 millió dolláros kezdőtőkével támogatta Tim Draper, a Tesla és a SpaceX egyik korai befektetője.
"A dizájn rendkívüli. Az autó oldalai a szárnyakká válnak, amikor a gép vízszintesbe kerül".
(NyPost/Hetek)