Hogyan működnek a szállodák, milyen állások kínálkoznak? (x)
Hogyan működnek a szállodák, milyen állások kínálkoznak? (x)

www.gyorallas.hu

2024. 09. 26.
Az alábbiakban segítünk betekintést nyerni egy kicsit a szállodák működésébe munkakörök szempontjából. Így sokkal könnyebb lehet majd kiválasztani, hogy melyik a testhezálló pozíció számunkra.

Ez egy PR cikk

Álláslehetőségek a szállodákban

A gyorallas.hu olyan munkákat is kínál a vendéglátás területén, mint például a szobaasszony állás Győr szállodáiban. Emellett számos munkalehetőség közül választhat az is, aki a vendéglátásban szeretne elhelyezkedni itt. Az említett oldalon bátran rá is lehet szűrni a kívánt munkakörökre, a munkaidőre és a városra is, így könnyen megtalálhatjunk álmaink állását.

A szállodákban rengeteg munkavállalóra van szükség különféle területeken. Szakképzettekre éppúgy, mint kétkezi, alkalmi munkásokra vagy diplomásokra.

Mit látunk kívül és belül?

Igazán összetett a szállodák működése, éppen ezért minden területnek megvannak a saját vezetői és természetesen a beosztottak is. Nézzük kicsit részletesebben!

Két fő részre lehet osztani ezeket a munkaköröket.

  • Az egyik a frontoffice. Ide azok a pozíciók tartoznak, amelyeknél direkt kontaktba kerülnek a vendégekkel a munkatársak.

  • A backoffice-ban dolgozók pedig a háttérből segítik a szálloda működését.

Így akár még ennek alapján is válogathat az, aki a vendégekkel közvetlenül szeretne foglalkozni, illetve az is, aki inkább a színfalak mögött tevékenykedne.

Milyen munkakörök jellemzőek egy szállodában?

Vegyük most sorra a legjellemzőbb munkaköröket!

  • Az egyik ilyen a recepció. Jellemzően a bejárat közelében helyezkedik el, és a vendégeket koordinálja az itt dolgozó személy. Ehhez szükség van nyitottságra, kedvességre, határozottságra, szervező és problémamegoldó képességekre, valamint az idegen nyelvek ismerete is fontos lehet. 

  • Másik kiemelt terület a takarító személyzeté. Általában van egy szobaasszony, aki a hozzá beosztottak munkáját koordinálja és ellenőrzi. 

  • Fontos szerepet töltenek be a karbantartók is. Ez egy kisebb létszámú gárda, akik a műszaki végzettségüknek megfelelően megjavítanak mindent a szállodában. Előfordulhat, hogy egy nagyobb karbantartásra van szükség, amit ez a csapat már nem bír el. Ekkor koordinátori szerepet is felvehetnek a belsős karbantartók, hogy a külsősök megfelelő munkát végezzenek.

  • Attól függően, hogy a szállodának van-e saját konyhája, többféle személyzeti szakembert alkalmazhat. Ilyen például a szakács, a cukrász, a pincér, a reggeliztető személyzet vagy akár a bárpultos. 

  • Némelyik szálloda animátorokat vesz fel azért, hogy elfoglalja a túlbuzgó csemetéket, ameddig a szülő a wellness részlegen kikapcsolódik. De ha valaki zenész, jógatanár, masszőr, szintén szükség lehet egy hotelben a szaktudására.

Ha végignézünk a fenti lehetőségeken, láthatjuk, mennyire szerteágazó a szállodaipar. Amennyiben elnyerte tetszésünket bármelyik munkakör, ássunk kicsit mélyebbre, nézzük meg, megfelel-e az elvárásainknak és a végzettségünknek. Amennyiben minden szempontból ideális, pályázzuk meg, csak nyerhetünk vele!

 

(Fizetett PR cikk)

Aktuális hetilap
Kövessen minket!
Nemzeti Média - és Hírközlési Hatóság, 1525 Budapest, Pf. 75. | +36 1 457 7100 (telefon) | +36 1 356 5520 (fax) | info@nmhh.hu | www.nmhh.hu
Alapító-főszerkesztő: Németh Sándor - Founder Editor in Chief: Németh Sándor. Kérdéseit, észrevételeit kérjük írja meg címünkre: hetek@hetek.hu. - The photos contained in the AP photo service may not be published and redistributed without the prior written authority of the Associated Press. All Rights Reserved. - Az AP fotószolgálat fotóit nem lehet leközölni vagy újrafelhasználni az AP előzetes írásbeli felhatalmazása nélkül! Copyright The Associated Press - minden jog fenntartva!