A korábbi tájékoztatások alapján a hat halálos áldozat többsége latin-amerikai születésű munkás volt, aki a katasztrófa éjszakáján a Francis Scott hídon útfelületet javította. Az építmény összeomlása akkor következett be, amikor szünetet tartottak, és ezért a járműben tartózkodtak.
A kutatóegységek munkája mellett elkezdték a hídroncsok eltávolításának előkészítését is, amelynek legnehezebb része a közlések szerint a hatalmas acélszerkezet kiemelése lesz.
Szerdán a Fehér Ház sajtótájékoztatóján Pete Buttigieg szövetségi közlekedésügyi miniszter arról beszélt, hogy a híd újjáépítése "nem lesz egyszerű és olcsó, valamint hosszú folyamatra kell számítani. A munka menetével kapcsolatban elmondta, hogy először a híd roncsait távolítják el, majd a katasztrófát okozó hajót. Hozzátette, hogy Baltimore kikötőjének újranyitásának időpontját egyelőre nem látni, a
hídomlás miatt mintegy 100 millió dollár értékű áru rekedt a kikötőben.
Az elnöki hivatal tájékoztatóján a Parti Őrség műveleti parancsnok-helyettese arról beszélt, hogy a kikötőt mintegy tucatnyi kereskedelmi hajó nem tudja elhagyni. A megsérült és meghibásodott Dali, konténerszállító legénysége változatlanul a fedélzeten tartózkodik és együttműködik a hatóságokkal.
Hozzátette, hogy a hajótestet átvizsgálták és nem találtak a vízszint alatti sérülést, valamint veszélyes anyag sem került a tengerbe, jóllehet a fedélzeten szállított 4700 konténerből 56 veszélyes küldeményt tartalmaz.
Wes Moore kormányzó szerdai sajtótájékoztatóján a hídszerencsétlenség gazdasági hatását "globális válságnak" nevezte, mert nem csak az ország, hanem a világ gazdasága is függ Baltimore tengeri kikötőjétől, ami az Egyesült Államokban a legtöbb autót és mezőgazdasági felszerelést továbbító kikötő.
(MTI/Hetek)