A szervezet csütörtökön közzétett jelentése szerint a Google két év alatt becslések szerint tízmillió dollárt (3,4 milliárd forint) kapott életpárti marketingcégektől, amelyek azért fizettek a cégnek, hogy ilyen jellegű - a magzati életet védő - klinikákat is reklámozzanak. (A tanulmányban azonosított, hirdetett krízisközpontokból az Egyesült Államokban jelenleg állítólag mintegy 2600 működik, ami háromszor annyi, mint az abortuszt végző klinikák száma.)
A CCDH becslései szerint az amerikaiak évente 102 millió alkalommal keresnek rá abortusszal kapcsolatos kifejezésekre, a keresési találatok pedig több százezer felhasználót értek el.
A szervezet friss adatai szerint a Google-on hirdető terhességi krízisközpontok 40 százaléka népszerűsítette az abortusztabletták hatástalanítását, a vállalat pedig 2,6 millió dollár hirdetési bevételre tett szert ezen weboldalakon keresztül. A jelentésben megnevezett cégek bevallásuk szerint több száz terhességi krízisközpont honlapját indították el az elmúlt években.
Michael Aciman, a Google szóvivője elmondta, hogy a Google a 2022-es CCDH-jelentés alapján intézkedéseket hozott a jogsértő hirdetésekkel szemben, ám úgy találta, hogy a megnevezett hirdetők nem sértették meg a vállalat irányelveit - hiába a CCDH kifogása.
(MTI / Hetek)