Ez egy PR cikk
Az agilis szemléletet, melynek elsajátításában számos adaptációs keretrendszer segíthet, már nemcsak a szoftveriparban, hanem más iparágakban és szakterületeken is előszeretettel alkalmazzák.
Jó hír, hogy a Sprint Consulting által kínált agilis tanácsadás és coaching segítségével mi is bevezethetjük és profin alkalmazhatjuk ezeket. A szakértők támogatásával elindulhat egy lépésről lépésre történő rugalmas, testre szabott átalakulás, szervezetfejlesztés.
Mai írásunkban az Agilis kiáltvány 6. alapelvéről fogunk egy kicsit bővebben beszélni, ami a személyes kommunikáció témájához kapcsolódik.
A kiáltványban 4 értékpár és összesen 12 alapelv került megfogalmazásra, melyek közül a hatodik a személyes kommunikáció fontosságát hangsúlyozza. Ez a következőképpen hangzik: „A leghatásosabb és leghatékonyabb módszer az információ átadásának a fejlesztési csapaton belül, a személyes beszélgetés.”
Ebben a tételben nagyon fontos kifejezés a személyesség, így érdemes kicsit részletesebben is foglalkozni vele, hogy mire is utal ez pontosan, és miért van akkora jelentősége. Mielőtt azonban ezt megtennénk, először is a hatásosság és a hatékonyság közötti különbséget kell megértenünk.
A hatékonyság alapvetően azt mutatja meg, hogy mennyi erőbefektetéssel tudunk megvalósítani valamit. Ha mondjuk kapunk egy kérdést a termékfejlesztőtől, akinek 3 perc alatt tudunk válaszolni e-mailben, a személyes egyeztetés pedig legalább 30 perc lenne és utaznunk is kellene hozzá, akkor egyértelműen az e-mail lesz a hatékony megoldás – legalábbis rövid távon.
Hosszú távon vizsgálva a dolgot viszont foglalkozni kell a hatásosság fogalmával is. Ha ugyanis a termék, ami a 3 perc alatt elküldött e-mail alapján készült el, nem felel meg az elvárásoknak, mert ehhez szükség lett volna a 30 perces személyes egyeztetésre, akkor ez utóbbi a hatásos megoldás.
Nagyon fontos, hogy a kommunikáció ne egyoldalú legyen, a fő cél a közös megértés kialakítása, a közös gondolkodás, ötletelés. A személyes beszélgetések, egyeztetések lehetőséget teremtenek erre, a jelenlévők tudnak kérdezni. Ráadásul, ha az adott problémát megoldották, akkor felmerülhetnek rögtön újabbak, amikre szintén ki tudnak találni megoldási javaslatokat.
Látható tehát, hogy a személyes kommunikáció is egy fontos pont, amivel mélyrehatóbban is foglalkoznunk kell, ha az agilis módszertanok bevezetését fontolgatjuk.
Amennyiben gördülékenyen szeretnénk megvalósítani az átalakulást, akkor ne habozzunk a CEE régió egyik vezető agilis tanácsadó- és tréningcégéhez, a Sprint Consultinghoz fordulni!
(Fizetett PR cikk)