Mol a Heteknek: beindult a pánikvásárlás, egekbe szökött a kereslet
Csak az importnövekedés hozhat megoldást az üzemanyaghiányra
Mol a Heteknek: beindult a pánikvásárlás, egekbe szökött a kereslet

Illusztráció.( Forrás: Shutterstock/PuzzlePix)

2022. 12. 06.
A Mol ügyvezető igazgatója szerint még soha nem volt annyi leürülés a cég benzinkútjainál, mint az elmúlt napokban, és a vállalat kútjainak teljes hálózatában jelentkezett részleges termékhiány, a töltőállomások negyedében pedig teljes hiány alakult ki.

Dr. Bacsa György arról tájékoztatta a Heteket, hogy „az ellátási helyzet egyértelműen kritikus, a kereslet az egekbe szökött, a fogyasztók készleteznek, beindult a pánikvásárlás”.

Ahogy arról beszámoltunk, a Mol átmeneti korlátozásokat vezetett be, és már múlt héten részleges üzemanyaghiány keletkezett a vállalat benzinkútjainak negyedénél.

Most a Mol ügyvezető igazgatója nyilatkozatában arról tájékoztatott, hogy a cég igyekszik minden tőle telhetőt megtenni, és a tankerautóik éjjel-nappal szállítanak, és dolgoznak a Dunai Finomító teljes kapacitáson történő újraindításán, de nem tudnak ennél több árut behozni az országba.

A termelésből hiányzó árut importból pótolja a Mol – novemberben minden negyedik liter gázolaj Szlovákiából jött –, de vállalatunk elérte a logisztikai kapacitásának határát: ennél több árut egyszerűen fizikailag nem tudunk behozni. A jelenlegi üzemanyaghiányra és logisztikai problémákra kizárólag az import korábbi mennyisége hozhatja el a megoldást”

- tette hozzá Dr. Bacsa György.

A kialakult üzemanyaghiány hátterében az áll, hogy az elmúlt években Magyarország üzemanyagpiacára az áru 30 százaléka importforrásból érkezett, és ez az ellátás szinte teljesen megszűnt.

A Mol ügyvezető igazgatója szerint az import visszaépítéséhez 2-3 hónapra is szükség lehet, de most ráadásul a termékimport csökkenésével is számolni kell. 

„A Mol hónapok óta igyekszik rendkívüli importtal pótolni a kiesett mennyiséget, de a saját csatornáinkon keresztül már most sem tudjuk tovább növelni a hazai készleteket. A február 5-én életbe lépő EU-s szankció pedig elvágja az eddigi legfőbb import útvonalunkat is: nem tudunk behozni Magyarországra több üzemanyagot Pozsonyból, a Mol-csoport saját finomítójából” – nyilatkozta a cégvezető.

A Dunai Finomítóban sikerült a Mol munkatársainak elhárítani a műszaki problémákat, de a teljes termelési kapacitás elérése még hetekbe telhet, azonban még ezzel sem lehet pótolni a 30 százalékos importkiesést, amely Dr. Bacsa György szerint „jelenleg az autósok, a benzinkutasok, a kiskutak és a nagy töltőállomások helyzetét is teljesen ellehetetleníti”.

A helyzet kritikus, a megoldás viszont kézenfekvő: lehetővé kell tenni, hogy a magyarországi üzemanyagkészletet importforrásokból építse vissza a piac – tette hozzá a vállalat vezetője.

(Hetek)

25 éve együtt - A Hetek jubileumi előfizetői akciójában a fődíj egy Toyota Aygo X személyautó. Részletek a hetilapban és a hetek.hu/elofizetes oldalon.

Aktuális hetilap
Kövessen minket!
Nemzeti Média - és Hírközlési Hatóság, 1525 Budapest, Pf. 75. | +36 1 457 7100 (telefon) | +36 1 356 5520 (fax) | info@nmhh.hu | www.nmhh.hu
Alapító-főszerkesztő: Németh Sándor - Founder Editor in Chief: Németh Sándor. Kérdéseit, észrevételeit kérjük írja meg címünkre: hetek@hetek.hu. - The photos contained in the AP photo service may not be published and redistributed without the prior written authority of the Associated Press. All Rights Reserved. - Az AP fotószolgálat fotóit nem lehet leközölni vagy újrafelhasználni az AP előzetes írásbeli felhatalmazása nélkül! Copyright The Associated Press - minden jog fenntartva!