A most megtalált, 2000 éves hajót homok borítja, körülbelül három méter széles, hosszából pedig eddig kilenc métert tártak fel. A kiálló részek kivételével a lelet hihetetlenül jó állapotban van annak köszönhetően, hogy maga a fa két évezreden át konzerválódott a homokban.
A régészek mintát küldtek Franciaországba a hajó faelemeiből, hogy kiderüljön, hogy helyi vagy más régiókból származó alapanyagról van-e szó. A hajó másik felének feltárását jövőre tervezik a szakemberek, és addig homokkal, kövekkel és geotextíliával védik a területet.
Szeretnénk kiemelni a tengerből, és egyszer kiállítani valahol, esetleg itt, az egykori Szent Miklós-templom épületegyütteség helyén, ha lesz rá lehetőség és elég hely”
- mondta Mladen Pesic, a kutatás vezetője.
Először a római kikötő szerkezetét vizsgálták a régészek, amely két ütemben épült. Az első a Kr. e. 1. évszázadból származik, amikor a kikötő még kisebb volt. Ezt számos lelet bizonyítja, többek között kerámiaedények és amforák, olajlámpások és üvegtöredékek, amelyek tengeri kereskedőhajókkal érkeztek Sukosanba a mai Görögország, Törökország, Közel-Kelet és Olaszország területéről.
Azt, hogy milyen intenzív kereskedelem folyt ebben a kikötőben, az észak-afrikai térségből származó leletekből lehet tudni. Az ebből a korszakból származó leletek közül a legjelentősebb az a mintegy harminc darab bronzérme, amelyeket II. Konstantin császár idejében vertek, és a tengerfenék szintje alatt 150 centiméterrel fekvő rétegben találtak.
(MTI / Hetek)
A Hetek 25 éve küzd a magzatgyermekek védelméért, áll ki a természetes családok mellett, valamint a hit és szólás szabadságáért. Ha számodra is fontosak ezek az ügyek, legyél te is a támogatónk!