Ez egy PR cikk
Ezek segítenek nekünk abban, hogy megtaláljuk a megfelelő embereket, leendő ügyfeleinket a hirdetéseinkkel. Ha webáruház bérlés előtt állunk, akkor érdemes például az Unas felé kacsintgatni, mert ott biztos technikai háttér vár ránk ezen a területen is.
A képpont (pixel) kifejezést talán épp a Facebook hozta be a köztudatba. Bár már évek óta elérhető ez a lehetőség, mai napig sincs minden webáruház-tulajdonos képben azzal, hogy mire is jó.
A Facebook pixel segítségével a közösségi oldal nyomon tudja követni a látogatóink tevékenységét, és hogy milyen események történtek a látogatásuk alatt. Ezek segítik abban, hogy célozza és optimalizálja a hirdetésünket. Hogy használni tudjuk, létre kell hoznunk a Facebookon a képpontunkat, majd hozzá kell adnunk a webáruházunkhoz.
Számos eseményről szolgáltat információt a pixel. A teljesség igénye nélkül: oldalmegtekintésről, keresésekről, kosárba helyezésről, kedvencekhez adásról, regisztrációról, megrendelésekről.
Az iOS14-ben eszközölt változások óta a Facebook képpontok nem működnek az Apple felhasználóknál. Ezért lett kifejlesztve a Konverziók API, mely a webáruháztól közvetlenül megkapott információkkal kiegészülve segíti a Facebook kampányok javítását.
Ha teljes körű nyomonkövetést szeretnénk, akkor használnunk kell az ingyenes Google Analyticset! Ebben nem csak a látogatási statisztikákat láthatjuk, számos egyéb nagyon hasznos információval is szolgál a rendszer.
Hosszú lenne felsorolni az összes Google Analytics eseményt, így a teljesség igénye nélkül felsorolunk párat közülük:
oldalmegtekintések
kattintások
keresések
összehasonlítások
kedvencekhez adás és törlés a kedvencekből
kosárba helyezés és törlés a kosárból
upsale és cross-sale ajánlat megtekintése, ajánlott termékek kosárba helyezése
hírlevél feliratkozás és leiratkozás
űrlapok elküldése
belépés, kilépés, regisztráció
rendelés leadása, online fizetés
a vásárlási folyamat összes lépése
Nem feledkezhetünk meg a dinamikusan fejlődő TikTokról sem! Olcsón lehet rajta látogatókat szerezni, így érdemes vele foglalkozni. A TikTok pixel segítségével láthatjuk a kereséseket, termékek megtekintését, kedvencekhez adást, hírlevél feliratkozást, a megrendelés leadást és a fizetést is.
Ezeken kívül is vannak további lehetőségek, de először foglalkozzunk ezekkel.
És ne feledkezzünk meg a GDPR-ról sem, mely szerint a harmadik félnek továbbított vásárlói adatoktól értesíteni kell a felhasználókat, és a hozzájárulásukat is kell kérnünk. Ezek ne maradjanak el!
(Fizetett PR cikk)