Ez egy PR cikk
Azt gondolhatnánk, hogy anyagilag csak nagyobb vállalkozásoknak éri meg reklámozni a termékeit, azonban pont az ellenkezője igaz. Az egy-két fős mikrovállalkozások sokkal inkább rászorulnak arra, hogy kitűnjenek a tömegből.
Ilyenkor két út kínálkozik: vagy a vállalkozás magára veszi a hirdetéskezelés terhét, vagy egy profi csapat, például a Toptarget Online Marketing Ügynökség kampánykezelési szolgáltatását veszi igénybe.
Vizsgáljuk meg jobban ezt a két lehetőséget és nézzük meg mik az előnyei és hátrányai.
Ha nem fizetünk egy marketing ügynökségnek, megspóroljuk a szolgáltatás díját, csak a hirdetések utáni kattintásokat számítja fel nekünk a Google vagy a Facebook.
További előnye annak, ha házon belül oldjuk meg az online marketinget az is, hogy egy ügynökséggel szemben jobban ismerjük a saját cégünket, jobb leírást tudunk adni egy termékről, tisztában vagyunk azzal, hogy pontosan kik a célcsoportunk.
Szinte ezzel a két példával véget is ért az előnyök felsorolása. Mivel hiányzik a szakértelem, ezért kísérletezések vannak, túlköltéseket, mérési hibákat is elkövetünk.
Ha nincsen külön marketinggel megbízott munkatárs, akkor egy másik dolgozó kapja meg ezt a feladatot, akinek ez lehet, hogy túl megterhelő feladat. Nem tud kellő időt foglalkozni vele ezért nem válik folyamatossá a hirdetés.
A munkatárs el is mehet a cégtől és akkor kezdődik előröl a folyamat: marketing feladatok diszponálása, annak a meglévő munka melletti elvégzése, teherré válás stb.
Természetesen az ügynökségi együttműködésnek is vannak előnyei és hátrányai. Kezdjük itt is az előnyökkel.
Az online marketinggel foglalkozó cégeknél megvan a szakértelem és a sokéves tapasztalat, így nincs szükség kísérletezésre, “üresjáratokra.” Gyorsan és hatékonyan tudják elkezdeni, felépíteni a kampányokat és nem csak egyfélét ismernek belőlük.
A marketinges munkaidejében csak ezzel foglalkozik, eljár különböző képzésekre, fejleszti magát. Ezek mellett komplex feladatvégzésre is alkalmasak ezek a cégek: legyen szó programozási, grafikai munkákról, weboldal készítéséről vagy szövegírásról.
A szolgáltatást folyamatosan biztosítja, több szakembere van, ezért nem kell attól tartani, ha egy munkatárs felmond.
Hátrányok közül kettőt lehet felsorolni. Az első az, hogy a céget kevésbé ismerik vagyis idő, míg beletanulnak abba hogy, mit is hirdetnek. A második természetesen maga az ügynökségi szolgáltatás díja.
Ebből a rövid felsorolásból is látszik, hogy a hirdetéskezelés egy külön szakma, amely hozzáértést kíván. Ha figyelembe vesszük, hogy szaktudásuk révén jobb eredményeket érhetünk el, megtérülhet befektetésünk és bevételünk is emelkedésnek indul.
(Fizetett PR cikk)