Ez egy PR cikk
Az employer branding, vagyis a munkáltatói márkaépítés, egy olyan összetett folyamat, amely jelentős hatással bír a szervezet hírnevére. Sokan azt hiszik, hogy csak azért fontos, hogy bevonzza a potenciális munkavállalókat, de ennél jóval többről van szó.
Először is, mi is az az employer branding? Ez nem más, mint annak a folyamata, hogy a vállalkozás elérje, hogy a dolgozói elégedetten és elkötelezetten érezzék magukat, miközben a potenciális alkalmazottak számára is vonzóvá válnak. Ez különösen akkor fontos, amikor a vállalat célja nem pusztán szakképzett munkaerő bevonzása, hanem a meglévő munkatársak megtartása is.
A következő kérdés egy social media tanácsadáson: hogyan lehet ezt a munkáltatói márkát kialakítani? Kezdjük az alapokkal: a vállalatnak bizalmat kell építenie. A vezetőség rendszeres kommunikációja elengedhetetlen, hogy a dolgozók úgy érezzék, megbecsülik őket. Minél inkább érzi magát valaki részének a szervezetben, annál inkább fogja a legjobbat nyújtani nap mint nap.
Valószínűleg te is tapasztaltad már egy olyan munkahelyen, ahol a légkör inkább lehangoló volt, mint inspiráló. Az employer branding alapvető eleme a pozitív munkahelyi kultúra kialakítása. Nem elegendő csak egy innovatív iroda vagy jól szervezett csapatépítők; a munkatársaknak érezniük kell, hogy részei a vállalat sikertörténetének.
Mit tehet egy cég a dolgozói motiváció fenntartásáért? Az apróbb motivációs levelektől kezdve, egészen a nagyobb elismerésekig – a lehetőségek tárháza szinte végtelen. Mindezek azonban csak akkor érnek valamit, ha őszinte hozzáállás áll mögöttük.
Számos tanulmány kimutatta, hogy azok a vállalatok, amelyek igazán figyelnek alkalmazottaikra, nemcsak lojálisabb dolgozókat vonzanak be, hanem a piaci versenyben is jobb hírnevet szereznek.
Miért fontos a vállalatok számára az employer brandingre fókuszálni? Ez nem csupán a HR feladata; az egész céget érinti. Fontos, hogy a marketingstratégiával összhangban valósuljon meg. Amikor a vállalat az imázsával foglalkozik, nem csak a piaci előnyök érvényesülnek.
A jó hír gyorsan terjed, de a rossz tapasztalatok is könnyen kitudódnak. Ha például egy volt munkavállaló megszellőzteti kedvezőtlen élményeit a cégről, az a vállalat megítélésének is árthat, és akár ügyfelek elvesztéséhez is vezethet. Éppen ezért fontos, hogy ne csak a fizetés vagy a juttatások vonzóak legyenek, hanem a munkahelyi légkör is.
Sikeres employer branding stratégiával bíró cégek közé sorolható a Follow Marketing is, amely nemcsak digitalizált kampányai révén vált ismertté, hanem a dolgozóival kialakított kiváló kapcsolatai miatt is. Az ő példájuk bizonyítja, hogy az átláthatóság, a visszajelzések folyamatos biztosítása és a dolgozói jólét kiemelt kezelése jelentős teljesítménybeli különbségeket eredményez.
Az employer branding stratégiák megtervezése és megvalósítása hosszú távú befektetés, amely idővel megtérül. Ha valóban figyelmet fordítunk dolgozóinkra, és a céges elégedettséget prioritásként kezeljük, akkor nemcsak boldogabbak lesznek, hanem valódi nagykövetei is a szervezetnek. Ne feledd, a siker alapja a bizalom és a nyitott kommunikáció. Ha úgy érzed, szükséges néhány változás bevezetése a munkahelyeden, ne habozz elkezdeni. Még az apró lépések is sokat jelenthetnek.
Hogyan érzi magát a céged? Milyen terveid és céljaid vannak a jövőre nézve? A social media tanácsadás során az ehhez hasonló stratégiák kidolgozásában és megvalósításában is segítséget kaphatsz szakértőktől, mint a Follow Marketing, akik már több éve formálják a digitális marketing világát. Az ő tapasztalataik azt mutatják, hogy az employer branding külön figyelmet érdemel, hiszen közvetlenül hat a vállalat egészére, növeli a munkavállalói elégedettséget és ezzel erősíti a cég piaci helyzetét.
Gondoltál már erre? Talán itt az idő, hogy elgondolkodj rajta, hiszen a jövő vállalatai már most épülnek.
(Fizetett PR cikk)