Ez egy PR cikk
Az ATL üzletben háromféle motorolaj kapható: benzin, dízel és a kettő kombinációja, minden motortípushoz. Az olajat az autó márkájának és az évszaknak megfelelően kell kiválasztania. Oldalainkon eredeti motorolajokat találhat az autókhoz kedvező áron, bármilyen autómodellhez, valamint minőségi adalékanyagokat az olajban.
A motorolaj kulcsszerepet játszik a motor megfelelő működésében. Egy minőségi termék használatával a jármű tulajdonosának nem kell aggódnia az útközben hirtelen fellépő problémák miatt. Mivel a motorolaj fogyóeszközzé válik, egy bizonyos futásteljesítmény után cserélni kell, de előtte meg kell ismerni az olaj osztályozását.
Az univerzális motorolaj egy nyitott fogalom, mivel a gyártó minden egyes készülékhez egy adott típusú terméket ajánl. Javasoljuk, hogy fontolja meg ennek a fogyóeszköznek a főbb típusait, hogy könnyebbé tegye az Ön számára a kompatibilitás melletti döntést. Tehát a következő fajták vannak eladóak:
Az olajminőség legfontosabb paramétere a viszkozitás. A megfelelő viszkozitási fokozattal értékesített termékeket W betűvel jelölik, ami azt jelzi, hogy fagyasztási körülmények között is használhatóak. Az indexek (5, 10, 15 vagy 20W) erre a levélre vonatkoznak. Az 5W-os olaj például -30 fokig, a 20W-os olaj pedig -15 fokig is kibírja. Minél újabb a motor, annál magasabb viszkozitási fokozatúnak kell lennie.
A téli olajnak alacsony a dermedéspontja, míg a nyári olaj magasabb hőmérsékleten elpárolog. A kenőanyag viszkozitása a csomagoláson feltüntetett SAE-index leolvasásával állapítható meg. Ha a kenőzsír téli típusú, akkor a nevében "W" előtag szerepel, pl. "SAE 25W". A nyári zsíroknak viszont csak egy szám szerepel a nevükben, míg az univerzális zsíroknak egy "W" szimbólum és a maximális és minimális hőmérsékleti küszöbértéket jelző két szám, pl. "5W-40".
Ha a motorolaj optimális üzemeltetési körülményeket biztosít - tiszta, új motor, közepes fordulatszámon és optimális terhelés mellett hajtja -, akkor az olaj élettartama jelentősen hosszabb lesz. De ilyen ideális feltételek szinte elérhetetlenek. A valóságban a motorolaj gyakorlatilag attól a pillanattól kezdve romlik és veszít az élettartamából, hogy a motorlabirintusba töltik. A motor működése során oxidálódik, állandó túlmelegedésnek és hűtésnek van kitéve, szennyeződések stb. halmozódnak fel benne. Mindezek a folyamatok természetesek, mivel az olaj feladata nemcsak a motor alkatrészeinek kenése és hűtése, hanem a motor tisztítása és a szennyeződések eltávolítása is. Az öregedés mértéke azonban esetről esetre nagymértékben eltér, mivel az adott géptől és annak üzemi körülményeitől függ.
Egyesek például ragaszkodnak ahhoz, hogy a városi dugókban való közlekedés fokozottan megterheli a motort és következésképpen az olajat, ezért azt sokkal gyakrabban kell cserélni. Mi a baja az ilyen vezetésnek az autóolajra nézve? Ilyen körülmények között az el nem égett üzemanyagmaradványokkal és a forgattyúházi gázokkal való érintkezés miatt a forgattyúházban lévő olaj gyorsabban romlik. Ráadásul mivel nincs szellőzés, az olaj hőmérséklete gyorsan emelkedik, és ennek következtében az olaj gyorsabban romlik. A lerakódások elkerülhetetlen növekedése miatt az összetétel fokozottan szennyezett lesz. Mindezen tényezők hatására az olaj összetétele romlik, nem képes ellátni a feladatát, és gyakori cserét igényel.
Természetesen a járművek csoportokra való felosztása nagyon önkényes, de van egy bizonyos következetesség. A motorolaj cseréjére vonatkozóan többféle ajánlás létezik ezekre a változatokra vonatkozóan, a futásteljesítménytől és az üzemeltetési körülményektől függően:
A cikk információforrásai:
Információk a motorolajról - www.autoalkatreszonline24.hu
Mikor van itt az ideje a motorolaj cserének - mobilstar.hu
(Fizetett PR cikk)