A Magyar Posta a Heteknek adott válaszában azzal magyarázta a fenti döntéseket, hogy az elmúlt években jelentősen megváltoztak a hírlapolvasási és előfizetési szokások, és a lapkiadás és vásárlás folyamatosan és drasztikusan csökkenő trendjét a cég is egyértelműen megtapasztalta.
"2016-tól mostanáig több mint 60 százalékkal csökkent a Posta által kezelt napilapok előfizetőinek száma"
- közölte a Posta kommunikációs osztálya.
Hangsúlyozzák, mivel a Posta üzleti tevékenységként végzi ezt a terjesztést, ezért a döntésüket egyértelműen gazdasági szempontok alapják hozták meg. A napilapok esetében ráadásul elvárt a kora reggeli kézbesítés, ezért egy idő után már nem volt rentábilis, hogy számos településen ennek a szolgáltatásnak a fenntartása külön kézbesítési rendszert igényelt.
"A fentiek értelmében a hetilapok, magazinok, színeslapok feldolgozását, terjesztését és kézbesítését a Magyar Posta a jövőben is fenntartja, érdemi változást e tekintetben nem tervez"
- összegezte válaszát a kommunikációs osztály.