A cég eddig a lányok önbecsülését és önbizalmát javította, és a legutóbbi, 96 oldalas kiadványa azt hirdeti, hogy “ez a könyv megmutatja, hogy minden lánynak meg kell tanulnia jól éreznie magát a bőrében”, de szülők visszajelzése alapján a tartalma “megtévesztő és veszélyes”.
A 3-12 éves korosztályba tartozó lányoknak például azt tanácsolja a könyv, hogy “ha még nem érted el a serdülőkort, akkor az orvos felajánlhat gyógyszert azért, hogy késleltesse a testedben bekövetkező változásokat, és több időd legyen arra, hogy gondolkodj a nemi identitásodról”.
A kiadvány emellett felsorol olyan szervezeteket is, melyekhez a gyerekek fordulhatnak, ha “nincs olyan felnőtt”, akiben megbízhatnak.
A nemi önkifejezésről azt tanítja a könyv a kislányoknak, hogy lehet nőies, férfias, vagy “a kettő közötti - és változhat is”. A lényeg, hogy “otthon érezd magad a testedben” - hirdeti a kiadvány.
A könyv azonban kifejezetten a transzneműségről is ír:
transzneműnek lenni nem betegség, vagy olyan dolog, amit szégyellni kellene. Ha megkérdőjelezed a nemi identitásodat, vagy ha már biztosan tudod, hogy transz vagy nembináris vagy, akkor beszélj egy felnőttel, akiben megbízol, például egy szülővel vagy iskolai tanácsadóval”.
A tájékoztató elmagyarázza a gyerekeknek, hogy ezután egyeztethetnek olyan orvossal, aki segíthet nekik és a szüleiknek eldönteni, “mi a legjobb a testednek”. Ezután végigvezeti a kiadvány az olvasót a transzneművé válás folyamatán: először a gyerekek csak másfajta ruhát hordanak, aztán olyan névmásokat használnak, amik úgy érzik, hogy a “legigazabbak” számukra.
Az orvos pubertásblokkolót írhat fel nekik, de a szakemberek akkor is “segíteni tudnak, ha már túl vagy serdülőkoron”. A kiadvány tanulmányokra hivatkozva azt is állítja, hogy azok a magukat transzneműnek vagy nembinárisnak tartó gyerekek, akik orvosoktól “segítséget” kapnak, mentálisan egészségesebbek, mint azok, akik nem kapnak.
A könyv szerint teljesen normális dolog, hogy a kislányok elégedetlenek a testük bizonyos részeivel, és meg akarják változtatni azokat. Az American Girl sok szülőt meglepett és felháborított a transzneműség népszerűsítésével, de a cégnek nem ez volt az első ilyen lépése, hiszen az anyavállalata tavasszal transznemű Barbie-babát is piacra dobott.
A The Federalist főszerkesztője Twitter-bejegyzésében figyelmeztette a szülőket, hogy az American Girl már a genderideológiát reklámozza a kislányoknak. “Ha szeretitek a lányaitokat, akkor védjétek meg őket azzal, hogy elkerülitek ezt a céget” - írta Mollie Hemingway.
Parents should know that American Girl guide books — which used to be pretty good — now promote dangerous gender ideology to little girls as young as 3. If you love your daughters, protect your daughters by avoiding this company. https://t.co/q3cVPKKusQ
— Mollie (@MZHemingway) December 7, 2022
(Daily Mail / Hetek)
25 éve együtt - A Hetek jubileumi előfizetői akciójában a fődíj egy Toyota Aygo X személyautó. Részletek a hetilapban és a hetek.hu/elofizetes oldalon.