A 10 méter hosszú, 30 utas szállítására alkalmas hajó kifejlesztése 1,5 millió euróba került, amelyhez a projekt mögött álló norvég Torghatten ASA hajózási társaság állami és uniós pénzeket is elnyert. Az önvezető technológiát a szintén norvég Zeabuz technológiai vállalat biztosította.
Az MF Estelle névre keresztelt önvezető komp képes az azonnali irányváltásra, ha vízijárművet észlel a radar- és lézer alapú távérzékelési technológiának köszönhetően.
Az önvezető elektromos komp egy olyan projekt része, melynek célja a fenntarthatóbb városi mobilitás megteremtése. A menetdíj a hétfőtől a svéd főváros vizein menetrendszerűen közlekedő járműre 3 euró lesz. A tervek szerint napi 15 órán át működik majd az MF Estelle.
Az önvezető technológiának köszönhetően olyan alacsonyan lehet tartani az üzemeltetési költségeket, hogy nyereséges lehet a működtetés - mondta a Torghatten ASA ügyvezetője, Erik Nilsson.
(MTI / Hetek)