Az Egyesült Államok hetedik legnagyobb kiskereskedelmi hálózatának bejelentése szerint a hagyományos júniusi Pride tematikus hónap előtt egyes, főként vidéki térségekben működő hipermarketjeiben és áruházaiban a bejárat közeléből az üzlet hátsó részébe helyezik át a tematikus hónapra szánt árucikkeket.
De sajtóbeszámolók - így a Fox információi szerint - szerint sátánista termékeket is forgalomba helyezett az üzletlánc, amit egy Abprallen néven futó designer készített a cég számára.
Most mindenkinek, aki előfizet a Hetek nyomtatott verziójára, online előfizetést is ajándékozunk, amivel már csütörtökönként olvasható a friss újság és a teljes archívum is elérhető! Részletek a Hetekben és a https://www.hetek.hu/elofizetes oldalon.
Hogy pontosan mely árucikkekről van szó, azt a cég közleményében nem részletezték, de az esetről beszámoló tudósítások szerint a legtöbb kifogás a transzneműeknek készült fürdőruhákat érték, amelyek szabása a nemi hovatartozás elrejtését teszi lehetővé.
Why did @target hire a Satanist to design pieces for their recent "Pride" clothing line?
— Scarlett Johnson (@scarlett4kids) May 20, 2023
WTF👉🏽"Satan loves you and respects who you are... LGBTQIA+ people are so often referred to as being a product of Satan or going against God's will, so fine. We'll hang with Satan instead." pic.twitter.com/FLsNZNzHNa
Target has removed all items from satanic designer Abprallen from the companies website.
— Oli London (@OliLondonTV) May 24, 2023
A spokesperson confirmed to Reuters earlier today that all items by the designer will be removed from store’s immediately after the backlash. pic.twitter.com/O8jE0mCVwo
Az amerikai piacon meghatározó kiskereskedelmi lánc döntését megelőzi a BudLight sörmárka körül kialakult vita, miután annak kampányában egy transznemű közösségi médiaszemélyiség szerepelt. Az influenszer Dylan Mulvaney szerepeltetése megosztotta a vásárlókat, akik tömegesen fordultak el a márkától, komoly visszaesést okozva a gyártónak. A vállalat a közelmúltban jelentette be, hogy megtriplázza nyári marketing kiadásait, hogy pótolja a kiesett forgalmat.
(MTI / FOX / Hetek)